Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

MWi

Medlem
Har råkat ut för motsvarande och dessvärre så vägrar SAS att erkänna att jag åkte med flighten, funderade på att byta allians ett tag men gör lite för många inrikes resor för att det ska vara värt det i längden. Hoppas det löser sig!
 

jimZon

Medlem
Borde väl gå. De brukar ju vilja ha något fysiskt inskickat så jag antar att man helt enkelt skickar sin telefon till Bangkok ;)

Det går inte... man kan ju checka in och ändå inte dyka upp. Jag kan tillägga att jag fick avslag på min ansökan om efterregistrering. Surt
 

agehall

Medlem
Det går inte... man kan ju checka in och ändå inte dyka upp. Jag kan tillägga att jag fick avslag på min ansökan om efterregistrering. Surt
Det kan du göra på flygplatsen också, så det är nog inte problemet.

Snarare tror jag att de som hanterar detta förväntar sig bevis i form av ett utskrivet boardingkort och allt annat leder till steget "WTF!? Det där är ju inte ett boardingkort!" i deras hanteringsprocess.
 

jimZon

Medlem
Jag vet inte hur SAS Apple appen fungerar men SAS Android appen sparar inte något boardingkort efter flygning.

På iPhone så sparas alla boarding kort i din Passbook/Wallet

3f23f397c45300b8efd11fceaa26eafa.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Som @AABack2ARN har poängterat, det är dåligt av SAS att de inte har koll på vilka som har åkt med deras plan.
Bör det inte vara ett säkerhetsproblem egentligen?
 
Toppen