Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

Nystrom

Medlem
Jag har råkat ut för LH standardsvar att jag inte fanns med på planet. Scannade in boardingpass där alla upptänkliga uppgifter utom skonummer fanns med och efter två dagars väntan så fanns poängen snyggt och prydligt på kontot. Lesson learned: Spara alltid boardingpass etc intill dess att poängen är på plats....

För övrigt har jag ett ärende till på gång men det är fortfarande bara en månad gammalt efter retroregistreringen så jag väntar ånyo på standardsvaret.....
 

adhoc76

Medlem
Men hörni? Är inte det jag och andra beskriver helt horribelt? SAS frågar ibland i olika enkäter hur man upplever olika saker och för min del kommer förbättring av den här saken att ligga högt upp! Det borde ju inte ens vara svårt?
 

jannewa

Medlem
Jo. Sen är frågan hur mycket energi man ska lägga på det. Tycker tipset att spara boardingkortet (i vänster framficka?) är tillräckligt.

Spelar ibland ingen roll om man har kvar boardingkortet.
Flög ARN-FRA-GRU-SSA T&R i C.
När jag kom hem väntade jag 2 veckor på att poängen skulle komma in, inget kom.
Efterregistrerade, kom fortfarande inte in.
Mailade LH efter 4 veckor och frågade hur lång tid det skulle ta, fick svar att dom skulle kolla upp det.
Tiden gick och inget svar, mailade tillbaka igen och frågade hur det gick.


Fick detta svar.

Dear Mr Jannewa,

Thank you for your e-mail.

Unfortunately, your flights from March and May could not be credited to your account as our data audit was unsuccessful. We contacted you in writing and asked you to send us a copy of your ticket and the original boarding passes to check if your flights qualify for earning miles. However, we found a spelling mistake in your address and, therefore, assume that the letter never reached you, but we regret that your flights have now exceeded the deadline for processing and cannot be taken into consideration anymore.

When claiming missing credits in future, kindly submit a copy of your ticket or passenger receipt together with the original boarding passes, the hotel invoice or the rental agreement within the six-month limit.

If you have any queries, please do not hesitate to contact us. We are only a phone call away.

Sincerely,
Your Miles & More Service Team

Har inte flugit med LH sen dess.
 
Hyrde bil hos Avis i Augusti. Poängen skall komma in inom 4-6 Veckor. Efter sju veckor efter-reggar jag. Inga poäng kommer in. Kontaktar EB, de säger att det kan ta 4-6 veckor efter en efter-reggning. Nu har det gått fem veckor. Fortfarande inga poäng. Rör sig bara om 500, men ändå...
 

Svante

Medlem
Fick inga poäng på en gång från min senaste resa med ET: ARN-ADD-ABV, hemresan kom in på en gång (eller ja, typ 2 dgr efter ankomst). Försökte efter-regga "online", gick inte. Skickade mejl med skärmdump på biljetten till EB-retro. Inom en vecka var poängen reggade.
 

Svante

Medlem
Finns väl fler fall i denna tråden som inte handlar om det du beskriver eller? Därav att jag skrev om något som faktiskt fungerade!
 

ante_77

Medlem
Jag har en resa som jag inte fått poängen registrerade.
Nu förfaller det sig så att jag aldrig skrev ut något boardingkort och därmed inte har biljettnummer.

Hur ska man fixa detta?
Funkar inte genom den vanliga efterregistreringen på nätet.
 

Nemo

Medlem
Jag har en resa som jag inte fått poängen registrerade.
Nu förfaller det sig så att jag aldrig skrev ut något boardingkort och därmed inte har biljettnummer.

Hur ska man fixa detta?
Funkar inte genom den vanliga efterregistreringen på nätet.
Har du inte kvar mail-bekräftelsen eller sms-checkin-remindern? Bokade du som inloggad i EB? Du kan förhoppningsvis leta rätt på den. Alt kanske det går om du ringer EB så kanske de kan hitta bokningen via flightnr, datum och namn
 

Alx

Medlem
Jag har en resa som jag inte fått poängen registrerade.
Nu förfaller det sig så att jag aldrig skrev ut något boardingkort och därmed inte har biljettnummer.

Hur ska man fixa detta?
Funkar inte genom den vanliga efterregistreringen på nätet.

Om du ringer till SAS och uppger ditt bokningsnummer (om du har det kvar) eller på annat sätt har något de kan söka på så kan de skicka över dokumenten med alla uppgifter du behöver på mail. Det gick för ovanlighets skull både snabbt och lätt för att komma från SAS. Jag gjorde så när SAS för andra gången (min sambos resor) vägrade att rätta till sina felaktiga uppgifter till United Mileage Plus om att SAS ARN-MLA linje opereras av en icke Star Alliancepartner alternativt är en charterflight.
 
Toppen