Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

Stefan62

Medlem
När jag hörde av mig till SAS svarade personen i luren följande: Malta? Nää dit flyger vi inte, i alla fall inte reguljärt. Det är nog en charterflight eller så har du rest med något annat flygbolag... Suck!!

Nu går jag lite off topic, men kan inte låta bli att berätta om tiden då internet precis hade börjat bli vanligt för gemene man.

Jag skulle till Amsterdam samt Bryssel på en resa och ville bo på Scandic i båda städerna. Ringde bokningen i Stockholm och de hävdade med bestämdhet att de inte hade några hotell i nämnda städer... Jag svarade att jag var faktiskt där för 3 veckor sedan.

Det hjälpte inte vad jag sa så jag fick skicka fax till respektive hotell för att få en bokning. Några år senare försvann hotellet i Amsterdam och det i Bryssel bytte adress. (Amsterdam-hotellet är idag Victoria Park Plaza precis vid centralstationen.
 

jumbooze

Medlem
Hårda regler när man reser på *A, det är LH som svarat Eurobonus att du inte satt ombord.Jag hade samma sorts case för 1 år sen, löste sig till slut då jag har en kontakt 'inside' :cool:.

Jag hade ett likande problem,
flög UA domestic och SAS sa att jag inte var ombord, skickade in boardingpass och vips så hittade man att jag fanns på planet.
 

adhoc76

Medlem
Det är dessa inte helt ovanliga trassel som gör att man gärna skriver ut ett boardingpass även om det finns helt elektroniska alternativ tillbuds.

Jo men nån jä**l borde ju begripa att det är extremt dålig kundvård att hålla på och tjafsa så här... Jag har skickat in vartenda papper de begärt inklusive kopia på passet... Lika förbaskat får man ett standardsvar som bara gör en förbannad... Det är inte många poäng det handlar om för mig och naturligtvis ännu mindre för dem.... Jag hatar förresten såna där automatgenererade babbelsvar där jag inser att agenten på andra sidan valt svaret ur lämplig rullist och sen tryckt svara och infogat det egna visitkortet naturligtvis behändigt förinlagt i epostprogrammet.

Svaret att jag inte var ombord känns ju helt befängt.
 
Har du provat efterregistrera genom din EB profil?

Mina sidor - SAS

Jag har haft liknande situation med LH men det löste sig till slut. LH hade registrerat mig med "...MAKI" och det stämde inte överens passet "...MÄKI alt ...MAEKI".
 

nota bene

Medlem
Med åäö hittar de på alla möjliga konstigheter. Mitt å har stått som a, aa, o, ao och en gång ae, men det var nog en felskrivning. Speciellt om Tallinn hanterar kan det vara värt att skriva dem på näsan med alternativa stavningar så att de kan söka...
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag inte drabbats av detta även om jag behövt efterregistrera en hel del flygningar som inte gått att anmäla på SAS fantastiska hemsida.

Min erfarenhet är att det är störst chans att det går smidigt om man skickar med biljettnummer och "sequence number" samt bokningsklass. Då brukar de manuellt matcha just den raden med namnet vilket verkar lösa sig. Om inte det räcker får man skicka in inscannade kopior av dokumenten.

Jag har inte åäö i mina vanliga namn men tilltalsnamnet är inte mitt första namn vilket vissa flygbolag har en utmaning med.
 

Ricci

Medlem
Reste med TG CPH-BKK-CPH i mitten på juli i J-class (business) fick inte några poäng. Så jag skickade in biljett plus boardingkort till SAS den 2 sep och fick tillbaka bekräftelse att det kunde ta upp till 5veckor att får svar. Efter 5 veckor ringde jag och frågade och då sa de att kunde nu at upp till 8 veckor. Förra veckan ringde jag och fick reda på att frågan skickats till TG i mitten av oktober och svaret skulle komma inom kort. Idag ringde jag och då fick jag till svar att det först på lördag har gått 8 veckor....(dvs 10veckor i normala världen) och att svaret skulle komma snart......

Varför är jag stressad när jag har 100 tusen baspoäng och perioden går ut i april (+2st asien resor i C-klass redan bokade).........
Jo, jag vill ha EBD snarast.......och ligger lite på lur och byta ut Eurobonus till LH Miles and More eller SQ
 
Toppen