SAS vägrar efterregistrera poäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av adhoc76, 7 November 2013.

  1. adhoc76

    adhoc76 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu är jag så höggradigt less på SAS så jag håller på och går upp i limningen. Åkte ARN-FRA-BRU i somras med Lufthansa och hem BRU-BMA med SN. Av någon anledning kom aldrig poängen in på EuroBonus så jag skickade ett mail till EuroBonus retro för att få dem. Då fick jag svar att jag skulle fylla i en blankett, vilket jag gjorde. Sen fick jag svar att ingen med det namnet fanns ombord på Lufthansa. jag skickade då besked om att namnet visst stämde. Då bad de mig skicka in kopia på passet. Det gjorde jag och idag fick jag svar:

    Dear EuroBonus Member,
    We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s.

    Our partner has confirmed that ticketed name is not found on Lufthansa 1016 24Jul13 FRABRU. Lufthansa 801 24Jul13 ARNFRA

    If you disagree with this decision pls send in copy of flight ticket or e-ticket receipt. to our Retro Department, ebretro@sas.se , together with this reply. Ticketnumber/Flightnumber/Bookingclass/Date/To-From and Ticketed Name must be


    Nu handlar det inte om så många poäng... Det är mer principen! Jag har skickat TRE mail och de svarar bara goja hela tiden. Nu ger jag upp!

    Jag är just nu så förbannad på dem att jag i ren affekt vill slänga EuroBonus-kortet på tippen. :mad:
     
  2. vicce

    vicce Medlem

    Ort:
    GBG/Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte så att du har ett svårstavat namn, så de inte hittar dig på grund av det?
     
  3. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har råkat ut för samma sak, men för mig redde det ut sig.

    Man påstod att jag inte varit med på en flight, trots att jag hade boardingkort och luggage-tag.

    Jag skickade in boardingkort och luggage-tagen samt skrev följande - översatt - "Min biljett gällde ARN-MUC-BUD-MUC-ARN. Ni skriver att jag inte flög första flighten...hur kan det då komma sig att jag har boardingkort och luggage-tag för de första två sammanhängande flighterna samt att jag flugit de resterande 3 flighterna i biljetten. Om jag inte flög första sträckan skulle ju resten av biljetten normalt ha cancellerats."

    Poängen kom in på mitt konto till slut!
     
  4. Silferlood

    Silferlood Medlem

    Ort:
    Söderslätt
    Land:
    Sverige Sverige
    Hårda regler när man reser på *A, det är Lufthansa som svarat Eurobonus att du inte satt ombord.Jag hade samma sorts case för 1 år sen, löste sig till slut då jag har en kontakt 'inside' :cool:.
     
  5. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS verkar ha fått in en hel drös med personal som har noll koll. Inte en enda av mina MLA-ARN-MLA flighter sedan i våras har kommit in på mitt UAMP konto. UA hänvisar till att SAS säger från gång till annan att det antingen är en charterflight eller en flight som inte opereras av SAS. När jag hörde av mig till SAS svarade personen i luren följande: Malta? Nää dit flyger vi inte, i alla fall inte reguljärt. Det är nog en charterflight eller så har du rest med något annat flygbolag... Suck!!

    Jag förutsatte länge att det var UA som hade noll koll och satt och hittade på ursäkter. Men när de skickade kopior på SAS alla idiotsvar svart på vitt så gav jag upp och efterregistrerade flygningarna till EuroBonus istället. Där ansåg plötsligt SAS att flygningarna var helt vanliga SAS-flighter!! Suck!!
     
  6. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är ju dessa fall man motsätter sig alla "nymodigheter" i form av e-biljetter, boardingkort i mobilen mm.. De gamla hederliga papperstaggarna man får vid boardingkorten som bli alltmer sällsynta är ju ovärderliga i dessa fall. De är ju odiskuterbara bevis på att man faktiskt satt på den där flighten. E-biljetter och mailkvitton kan de alltid avfärda.
    Om man checkar in väskor är ju dock bagagetaggen bra, bra tips där.

    Finns det ingen "riktig" postadress man kan skicka in saker till längre? Förut satt ju EuroBonus-retro i thailand och man fick skicka in saker med papper. email går alltid att strunta i så i det här fallet skulle jag nog tagit en kopia på biljetten med ticketnumber och postat. Det tar säkert minst 3 månader innan du hör något dock.
     
  7. magost

    magost Medlem

    Ort:
    Hägersten
    Land:
    Sverige Sverige
    Denna ska jag lägga på minnet till nästa gång :cool:
     
  8. adhoc76

    adhoc76 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo men jag började med detta ärende i september... Har skickat mail fram och tillbaka (på engelska - var sitter de som hanterar EuroBonus Retro?)

    Jag har ett vanligt namn men är begåvad med både ä och ö så det kan säkert trassla till det, men jag trodde ju i min enfald att kopia på passet borde reda ut alla eventuella bekymmer kopplat till tvetydigheter vad namnet anbelangar....

    Jag tycker det är bedrövlig kundservice att maila och påstå att man inte var med på en flygning som man faktiskt var med på. Får mig att framstå som en komplett idiot....
     
    Last edited: 7 November 2013
  9. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Om jag inte har helt fel så hanteras det i Tallinn numer...

    Mvh
    /NotRyan
     
  10. Silferlood

    Silferlood Medlem

    Ort:
    Söderslätt
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag tagit ett snack med min kontakt på EuroBonus och fick konfirmerat att bl.a Lufthansa håller på med en teknisk uppdatering av trackingen, ska vara klart till den 28 november. Då skulle tydligen 'allt' lösa sig :rolleyes:.
    Fick också veta att EuroBonus retro sitter i Tallinn.
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×