Senaste nytt

SAS utanför business class kampanjer i Star Alliance

011430121

Medlem
SAS fyller nog upp bra i C, det är väl bara att följa trådar här på forumen hur svårt det är att hitta bonus C platser på långlinjen.
Dessutom så har ju SAS sammarbete med OT
Jag tror inte att SAS UG så många varken på poäng eller EB status.

Glöm inte SAS har ECOExtra, så till sammans med C och Y så är det nog inte en så dålig affär.
Tror att ECO avdelningen är ett större bekymmer intjäningsmässigt på främst USA linjerna.
 
Last edited:

Paby

Medlem
SAS fyller nog upp bra i C, det är väl bara att följa trådar här på forumen hur svårt det är att hitta bonus C platser på långlinjen.

Man har inte samma antal platser tillgängliga för försäljning som för awards tyvärr, även om det hade varit trevligt. Normalt är det 2-4 platser per flygning som är C award, och oftare två än fyra...

Dessutom så har ju SAS sammarbete med OT
Jag tror inte att SAS UG så många varken på poäng eller EB status.

Glöm inte SAS har ECOExtra, så till sammans med C och Y så är det nog inte en så dålig affär.
Tror att ECO avdelningen är ett större bekymmer intjäningsmässigt på främst USA linjerna.

Jo visst, OT ger några slantar ifs men det är inte nära vad en "riktig" betald plats ger.
 

Paby

Medlem
Känns som ämnet är uttömt då ingen av oss vet exakt hur det står till med SAS omsättning i C. Det är bara att hoppas att dom får in en mängd pengar dom är nöjda med.

Själv har jag precis bokat till SFO (LH dit, UA hem) till det högst överkomliga priset 18835 SEK. Det är jag nöjd med.
 

NotRyan

Medlem
Om valet står mellan att flyga LH eller SAS i C, då vet jag vad jag väljer iaf. Måhända att LH:s stolar kan vara nyare,
men jag ligger ändå lite mindre dåligt i SAS stolar. SAS är bättre på den mjuka produkten än stela LH så därför känns det betydligt
bättre att åka SAS. Det ger mer poäng också till EB...

Vad gäller att flyga BA i C och byta i London så har jag inte testat, men jag tror dig Concorde, det är säkert jättebra....

Bara man slipper dessa vidriga 168-graders recliners

Mvh
/NotRyan
Som f.ö snart sätter sig i en LH A380 från Beijing till Frankfurt, i C...
 
Toppen