SAS uppgradering av Airbus A330-flottan är nu klar

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Martin Björnström, 25 Juni 2015.

1. SAS A330 Sigrid Viking at SR Technics

SAS stora uppgraderingsprojekt för långlinjeflygplanen har pågått i lite mer än ett halvår och nu flyger alla Airbus A330 flygplan med nya kabiner. I höst väntar tre Airbus A340 på uppgradering innan ett av SAS allra viktigaste och mest brådskande projekt kan avslutas. Vi har träffat Knut Ness, SAS seniora projektledare för att fråga hur…

Se hela inlägget

Elberto och Samosaguas gillar detta.
  2. Första gången jag stått på taket till en Airbus A330!

IMG_2950.JPG

Fascinerande hur omfattande ett projekt som detta blir pga certifieringar och krav på alla små detaljer. Fick en chans att gå igenom en mängd detaljer som inte riktigt kändes relevanta för artikeln - den flygintresserade sidan av mig tyckte detta var en upplevelse.

Vaniljvodka, Elberto, ARNBER och 2 andra gillar detta.
  3. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var glad för det. Det är nog oftast inget att sträva efter att som passagerare behöva stå ovanpå en maskin... :D

Edit: Fast lite avis är jag nog...

4. i6niol

i6niol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick du någon indikation på när första A340 beräknas vara klar?

5. andersl

andersl Medlem

Framgick det om planet väger mer eller mindre efter renovering? Vet egentligen inte varför jag frågar, men det var det första som dök upp i huvet o_O

johhenrik gillar detta.
  6. Jag gissar att vikten är densamma räknat i ton. Sen borde nyare stolar och teknik vara lättare?

Aurora gillar detta.
  7. andersl

andersl Medlem

Det var just stolar och teknik som jag blev nyfiken på, dvs hur mycket vikten på detta minskat under de 15år (eller hur länge det nu är sen det byttes senast), borde ju hunnit hända en hel sen dess.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!