Senaste nytt

SAS Ungdomsbiljetter till Hong Kong borta?

Johans00

Medlem
Jag gör 2-3 resor till HK varje år och kan tack vare min ålder köpa Ungdomsbiljetter för mindre än 3000 t/r och sedan uppgradera till Plus/Business med poäng.

Nu när jag söker efter ungdomsbiljetter så är det helt slut from Oktober fram tills Juli nästa år, någon som vet om SAS har gjort detta förut och planerar att släppa biljetter senare? Har det att göra med att SAS flyttar direktlinjen från ARN till CPH?

Planerar att flyga dit nån gång i Oktober-December, är det värt att vänta och se om det släpps nya biljetter närmare avgång eller är det bara att bita i det sura äpplet och betala standardpris alternativt använda en 2-4-1 voucher ''redan'' nu?
 

Berglund

Medlem
Har du en 2-4-1 och poängen så är det väl inte fel att boka upp en bonusbijett nu, så har du den säkrad. Den går ju att avboka, du får tillbaka alla pengar och poäng om du sedan hittar något bra pris, ungdomsbiljett eller inte, som du hade varit beredd att betala istället.
 

Dr. Miles

Expert
Det fortfarande finns ungdom/studentpris till Hong Kong med SAS.
Men endast när det finns direktflyg mellan Stockholm-Hong Kong.

Kod:
Fare rules & restrictions

SAS (SK) OLZZRT STO to HKG
General notes
BASIC SEASON STUDENT/YOUTH FARES
Between AREA 2 and AREA 3 FOR ROUND TRIP FARES
FOR YOUTH CONFIRMED                       O
FOR STUDENT                               O
Screenshot20180724 04 SK.png
 

palmen

Moderator
Jag gör 2-3 resor till HK varje år och kan tack vare min ålder köpa Ungdomsbiljetter för mindre än 3000 t/r och sedan uppgradera till Plus/Business med poäng.

Nu när jag söker efter ungdomsbiljetter så är det helt slut from Oktober fram tills Juli nästa år, någon som vet om SAS har gjort detta förut och planerar att släppa biljetter senare? Har det att göra med att SAS flyttar direktlinjen från ARN till CPH?

Planerar att flyga dit nån gång i Oktober-December, är det värt att vänta och se om det släpps nya biljetter närmare avgång eller är det bara att bita i det sura äpplet och betala standardpris alternativt använda en 2-4-1 voucher ''redan'' nu?
Har med 99% säkerhet att göra med flytten. De har väl inte släppt award från Köpenhamn heller, lär vara relaterat.
 

Johans00

Medlem
Det fortfarande finns ungdom/studentpris till Hong Kong med SAS.
Men endast när det finns direktflyg mellan Stockholm-Hong Kong.

Kod:
Fare rules & restrictions

SAS (SK) OLZZRT STO to HKG
General notes
BASIC SEASON STUDENT/YOUTH FARES
Between AREA 2 and AREA 3 FOR ROUND TRIP FARES
FOR YOUTH CONFIRMED                       O
FOR STUDENT                               O
Visa bifogad bild 78098

Såg det, men då måste man vara borta längre än 2v och är ej intresserad av det.
 
Toppen