Senaste nytt

SAS ungdom nu även på longhaul

Agö

Medlem
Jaha läste bara snabbt. Men du kan väl skapa ett konto för dig själv som 20 år, om man nu vill vara oärlig :(

Haha, det låter som en helt galen lösning i strid med de flesta villkor man kan tänka sig. Jag var mer intresserad av hur SAS tillämpar och övervakar systemet med ungdomsbiljetter apropå tanken som Yoghurt hade. Det finns väl förmodligen en anledning till att inloggning krävs.

Nu gjorde jag ett test, klickade på boka ungdom, loggade in med mina uppgifter, valde flight CPH-ARN T&R i november, därefter kom texten

Ett fel inträffade, vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på 0770 727 727. Tillbaka till startsidan

och jag uppmanades att fylla i min ålder...(som endast gick till 1988)
 
Hade en intressant diskussion nyss på SAS chatten för att reda ut en sak gällande ungdomsbiljetterna. Och fick ett positivt svar från dom efter att dom dubbelkollat med andra parten.

Optiontown upgrade fungerar även på Ungdomsbiljetterna :D
 

Alx

Medlem
Hade en intressant diskussion nyss på SAS chatten för att reda ut en sak gällande ungdomsbiljetterna. Och fick ett positivt svar från dom efter att dom dubbelkollat med andra parten.

Optiontown upgrade fungerar även på Ungdomsbiljetterna :D

Att chatten ens behöver dubbelkolla med andra parten istället för med sina egna uppgifter visar hur sant det tredje budordet är i http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/17994-agehall-s-budord-foer-resenaeren.html :D

Jag trodde att alla (inkl. SAS egen personal) redan visste om att det går att köra OT på alla biljetter tillgängliga för allmänheten förutom awards.
 
Att chatten ens behöver dubbelkolla med andra parten istället för med sina egna uppgifter visar hur sant det tredje budordet är i http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/17994-agehall-s-budord-foer-resenaeren.html :D

Jag trodde att alla (inkl. SAS egen personal) redan visste om att det går att köra OT på alla biljetter tillgängliga för allmänheten förutom awards.

Den bästa va att dom från början: Nee vi har inga ungdomsbiljetter till US or Asia.......
 

AABack2ARN

Medlem
Jag trodde att alla (inkl. SAS egen personal) redan visste om att det går att köra OT på alla biljetter tillgängliga för allmänheten förutom awards.

Är ungdomsbiljetterna verkligen publicerade fares? Tror inte jag sett dem på ExpertFlyer utan antar att de säljs som IT-fares.

Men, visst håller jag med om att SAS egen personal borde känna till vad som gäller...
 

Yoghurt

Medlem
Ursäkta bumpen, men har SAS tagit bort ungdomsbiljetterna på long haul? Jag kan inte mata in long haul-destinationer när väljer ungdomsbiljett, jag hittar heller ingen information på deras hemsida om att de ska finnas.
 
Ursäkta bumpen, men har SAS tagit bort ungdomsbiljetterna på long haul? Jag kan inte mata in long haul-destinationer när väljer ungdomsbiljett, jag hittar heller ingen information på deras hemsida om att de ska finnas.

Är säkert SAS hemsida som spökar, kan absolut göra en bokning med ungdomsbiljett till NYC i alla fall, 5340 SEK t/r.
 

Jonas C

Medlem
Ursäkta bumpen, men har SAS tagit bort ungdomsbiljetterna på long haul? Jag kan inte mata in long haul-destinationer när väljer ungdomsbiljett, jag hittar heller ingen information på deras hemsida om att de ska finnas.
De finns kvar, men de är inte så värst billiga.
Är säkert SAS hemsida som spökar, kan absolut göra en bokning med ungdomsbiljett till NYC i alla fall, 5340 SEK t/r.
För samma pris flyger man ju hellre med BA… i Club ;)
 
Toppen