SAS Travel Wallet

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Nemo, 25 Oktober 2018.

1. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu körde jag top-up till 20k i några omgångar för att säkra februari kampanjen. Kör sedan TW genom Curve på alla icke Amex köp och allt tillsvidare i utlandet då jag redan bränt mina 25k i sek i februari. (25x12:300k)

Avvaktar sedan om jag bryr mig om de övriga 80k vid växling i mars. Det är ju en annan överlappande kampanj.

Tillslut gillar detta.
  2. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Edit: saknade visst nån krona till månadsmålet på Elite, vad finns att köpa i Norge för 3kr? :confused:

EC30870D-ECF6-4626-B86B-3AA145170879.jpeg

3. kander

kander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har stött på en något märklig situation. Försöker regga konto men får upp att mitt EuroBonus-nr redan är kopplat till ett, trots att jag inte skapat något konto. Någon annan i den sitsen?

Kontaktar man SAS support eller vet någon om det finns mail/telenr specifikt för Travel Wallet-ärende?

Edit: Hittade en mailadress: Support@SasTravelWallet.com

Last edited: 13 Februari 2019
  4. Birch

Birch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte så superbra koll på hur detta fungerar men jag har en liten fundering. Jag har ca 100k NOK på ett norskt bankkonto som jag hade tänkt föra över till SEK inom en snar framtid inför ett lägenhetsköp. Då funderar jag nu om det går att använda Travelwallet på den vägen för att få 20p/100kr växlat med Travel9 koden? Går det sedan att föra över de växlade pengarna från Travelwallet till mitt svenska bankkonto? (mot en avgift?).

Läser jag rätt på deras avgiftslista tar de 2.5% i valutaväxlingsavgift = 2500kr i avgift för 100.000kr. 2500kr/20000p= 12,5öre per poäng.

Är jag helt ute och snurrar eller är detta genomförbart?

5. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När kommer poängen in för det man spenderat med SAS Travel Wallet?

Mattias Holmén gillar detta.
  6. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nån som vet om man kan sätta in EUR i TravelWallet via Curve/Revolut för att ducka växlingsavgiften eller är det bara SEK man debiteras i (med Sverige som "hemland")?

7. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svarar mig själv, funkar inte med Revolut (Prepaid) och med Curve loggas jag ut hela tiden från TW appen.

8. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir krångligt via TW och kostar mycket per poäng utan kampanj. Jag hade avvaktat och kört över allt direkt istället inom mindre än en månad när Nok testar 0,90/1,1111 igen mot Sek. Bra nivå för vinsthemtagning. Såklart inte säkert jag har rätt men har själv bettat mycket stora belopp på detta.

@Christiansson Det ska gå att sätta in direkt i utländsk valuta från t ex SAS MC. Något jag själv tänkt göra senare för att slippa deras höga påslag men garanterat få 15p/100sek.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!