Senaste nytt

SAS Travel Wallet

Ge dig själv en kick-start i februari!
Ange kampanjkoden TRAVEL11 när du skapar ditt konto så får du 1 500 EuroBonus Extrapoäng.¹

Gäller till och med den 28 februari 2019. Särskilda regler och villkor gäller

REGISTRERA DIG NU
¹För att kunna tjäna dina EuroBonus Extrapoäng måste du, när du skapar ett Travel Wallet™-konto, ange kampanjkoden TRAVEL11, mellan kl. 00:00 CEST den 1 februari 2019 och kl. 23:59 CEST den 28 februari 2019 (’Kampanjperiod’). Mer information om produkten och dess avgifter hittar du i SAS EuroBonus Travel Wallet™ Regler och Villkor. Dina EuroBonus Extrapoäng sätts in på ditt EuroBonus-konto inom fyra veckor efter kampanjperiodens slut. Detta erbjudande är endast tillgängligt för mottagaren och kan inte överlåtas.

upload_2019-2-11_11-1-1.png
 

M.K

Medlem
Bättre ange ”Travel 9” som jag skrev i Curve tråden och få 20p/100sek efter växling. Upp till 20k eb!
 
Bättre ange ”Travel 9” som jag skrev i Curve tråden och få 20p/100sek efter växling. Upp till 20k eb!

Jag räknade lite på vad det "kostar" att få dessa extra 20p/100kr vid växling av belopp över 10000kr samt extra 15p för spend.

10000 kr genererar 2000p till en ungefärlig kostnad på 350kr (3,5% verkar vara generellt påslag på de flesta valutorna - jag har jämfört med Revolut).
350kr/2000p = 17,5 öre per poäng.

Om man sedan räknar med att man får 15p extra när man spenderar dessa pengar via Travelwallet så genererar det 1500p.
350kr/3500p = 10 öre per poäng.
 

M.K

Medlem
Ja det verkar vara en korrekt uträkning. Med Curve kan vi sedan spenda pengarna överallt utan fler påslag. Ändå ok att köpa extra poäng för 10öre jämfört med t ex betalo. Jag ska ju dessutom gambla med 20k på att NOK styrker sig snart ännu mer mot SEK men det kan man ju aldrig veta säkert. 12000 eb totalt på det beloppet totalt om min uträkning stämmer. Kostnad ca 700sek men kan bli både 0:- eller mer beroende på hur växelkursen går mot vald valuta.
 
Last edited:

Tillslut

Medlem
Ja det verkar vara en korrekt uträkning. Med Curve kan vi sedan spenda pengarna överallt utan fler påslag. Ändå ok att köpa extra poäng för 10öre jämfört med t ex betalo. Jag ska ju dessutom gambla med 20k på att NOK styrker sig snart ännu mer mot SEK men det kan man ju aldrig veta säkert. 12000 eb totalt på det beloppet totalt om min uträkning stämmer. Kostnad ca 700sek men kan bli både 0:- eller mer beroende på hur växelkursen går mot vald valuta.
Har många frågor som noob på BC ... Toppar du upp TW och använder den vid behov? Inte påfyllning vid varje enskilt köp antar jag?
 
Toppen