Senaste nytt

SAS Travel Pass Unlimited

nota bene

Medlem
Absolut är det så, men båda är Star Alliance Gold inom alliansen. Reser man mycket sas tack vare travelpass blir det nog inte mycket resor med lufthansa skulle jag tro.
Det beror nog på hur TP kommer till. Finns ju de som i perioder dagspendlar och då kan man flyga en hel del annat i mellanperioderna. Tror att det finns några här på forumet som kommer upp i kostnaden för TP unlimited på inrikesresor men ändå flyger en del annat.
 

SK989

Medlem
Jag kapar en gammal tråd.

SAS har ett Travelpass Unlimited "Sweden - Germany", som gäller från Stockholm till samtliga SAS-destinationer i Tyskland, både med direktflyg från Stockholm eller via Köpenhamn. Priset för 6 månader är ca 155 500 kr. En gammal kollega till mig kommer att åka 2-3 ggr i veckan mellan Stockholm och Tyskland (huvudsakligen Frankfurt men även München och Stuttgart) under ett knappt halvår och jag tipsade honom om detta, han själv har ingen större koll på flyg, biljetter och bonuspoäng. Han skulle ta upp detta med sin arbetsgivare så får de väl räkna på om det är någon idé eller inte, men en sak han frågade och som ingen av oss hittat något svar på är om detta Travelpass (som bokas i C) även gäller på SK-codeshare med Lufthansa mellan t.ex. Arlanda och Frankfurt. Hemsidan innehåller ingen som helst information om codeshare eller begränsningar till SAS operated flights så vitt jag kunnat hitta.

Är det någon här som vet? Att ringa SAS kundtjänst känns inte som någon bra garant för ett korrekt svar...
 
Toppen