Senaste nytt

SAS Travel Pass privatperson?

obs

Medlem
Du köper, betalar med kort och kan välja att exempelvis lägga det på ditt Eurobonuskort...

Ved du hvordan det fungerer med opgradering af status hvis man knytter kortet til Eurobonus?

Man får angiveligt Silver/Guld/Diamant status med i købet af et Travel Pass. Men hvordan fungerer det, og hvor længe har man så den status?
 

Kiev

Medlem
Den mest vanlige varianten er vel TPC, Travel Pass Corporate. Dette legges inn som post-pay mot et kredittkort som Eurocard. TPC nummer er da trykket bakpå kortet, og ligger også i magnetstripen. Da har men full-flex-billetter og kan endre og avbestille som man ønsker, og faktura kommer etter endt reise slik at man slipper kreditnota og slikt. Men man betaler full flex minus firmarabatt, så det er relativt dyrt. TPC kan også inneholde klippekort og/eller fri reise på enkelte strekninger, og da får man fort gullkort på kjøpet. Men det er pga poeng/spending, og ikke et resultat av TP som sådan.
 

NotRyan

Medlem
Ved du hvordan det fungerer med opgradering af status hvis man knytter kortet til Eurobonus?

Man får angiveligt Silver/Guld/Diamant status med i købet af et Travel Pass. Men hvordan fungerer det, og hvor længe har man så den status?
Jag antar att dom lägger på 20K/45K/90K "Swedish domestic-poäng" d.v.s den typ man tidigare fick på svenskt inrikes som bara är statusgrundande. Då torde statusen gälla resten av din nuvarande period + nästa + 3 månader

ping @SAS404 / @KLCHBO med flera på forumet som har köpt TP...
 
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Jag antar att dom lägger på 20K/45K/90K "Swedish domestic-poäng" d.v.s den typ man tidigare fick på svenskt inrikes som bara är statusgrundande. Då torde statusen gälla resten av din nuvarande period + nästa + 3 månader

ping @SAS404 / @KLCHBO med flera på forumet som har köpt TP...

Det virker ikke umiddelbart til at være tilfældet. 10 dage er nu gået siden kortet blev købt men der er ikke gået nogen status-point ind på kontoen...?
 

obs

Medlem
Men har du fått statusen (Gold/Diamond)?
Jeg havde i forvejen EBG status, men det er så kun for den indeværende periode som slutter 31 DEC 2016 (+ 3 måneder). Umiddelbart ville jeg forvente at jeg vil have mindst EBS status i hele 2016, men måske gælder der noget andet for Travel Pass?
 

NotRyan

Medlem
Jeg havde i forvejen EBG status, men det er så kun for den indeværende periode som slutter 31 DEC 2016 (+ 3 måneder). Umiddelbart ville jeg forvente at jeg vil have mindst EBS status i hele 2016, men måske gælder der noget andet for Travel Pass?
Är det helårs eller halvårskort du köpt?
 

Ricci

Medlem
Jag köpte ett TP 20punches på faktura 4-5 år sedan ochTP-nr ligger kvar när på mitt EB-profil.
Med tanke på den kommande SAS MC kampanjen(Trippla poäng) så funderar jag på att fylla på mitt gamla TP.
Men fungerar det att fylla på det med hjälp av ett kreditkort?
 

flum

Medlem
Jag köpte ett TP 20punches på faktura 4-5 år sedan ochTP-nr ligger kvar när på mitt EB-profil.
Med tanke på den kommande SAS MC kampanjen(Trippla poäng) så funderar jag på att fylla på mitt gamla TP.
Men fungerar det att fylla på det med hjälp av ett kreditkort?
Det är väl bara att köpa ett nytt, du behöver ju inte ”fylla på” det gamla. Jag ska själv göra samma sak.
 
Toppen