Senaste nytt

SAS Travel Cash

obs

Medlem
Är det ngn som vet statusen på dessa kort? Har en bekant som har försökt skaffa men ingen på SAS supporten kan svara på när/om det blir möjligt igeno_O Själv har jag försökt hitta info på SAS hemsida men utan framgång!? I hemma datorn har jag en direktlänk som jag använt men den hittar jag ej på SAS sidor å länken som man hänvisas till om man Googlar runt lite verkar vara död för man kommer ingen vart när man klickar på den!!?? Däremot så funkar Appen (min iaf) hur bra som helst:confused:

Känner inte till status men det känns som att de har ganska mycket strul med Travelcash kortet. Jag har märkt att de bl.a. har/har haft problem med pågående transaktioner som inte har slutförts. Jag har ett kort som gjordes medan jag bodde i Danmark och laddad det med både danska och svenska kronor. Häromveckan använde jag kortet i Sverige men döm om min förvåning när den pågående transaktion bokades i danska kronor (och drogs från potten med danska kronor)! Jag pratade med supporten och det hade tydligen varit ett problem dom senaste månader (använder inte kortet så ofta så jag hade inte märkt av problemet tills nu). När bokningen slutfördes debiterades dock beloppet korrekt i svenska kronor och de danska kronor krediterades åter på kontot.

Ännu mera SKIT från SAS... :rolleyes:


(Länk till SAS Travelcash: SAS | Webbplatskrav )
 
Fick mail idag om förändringar med Sas Travel Cash. Byter bl a namn till Sas travel Wallet. Och laddar man på 1000 kr så får man 1000 Eurobonuspoäng.
Intjäningen sänks dock till 2(!) Eurobonuspoäng per 100 kr spenderat i SEK. Bedrövligt dåligt.

Upcoming changes – SAS Travel Wallet

Bästa Travel Cash-kund,

Vi vill informera dig om att vi uppdaterar SAS Travel Cash-programmet så att det ska bli ännu bättre. Det förfinade programmet fungerar under det nya varumärket SAS Travel Wallet från och med 16 juli 2018. I samband med uppdateringen kommer vi att lansera ett nydesignat Travel Wallet-kort som du kan beställa online den 16 juli.

Om du för närvarande använder ett SAS Travel Cash-kort kan du fortsätta med det tills kortet går ut. Observera att Regler och Villkor för ditt Travel Cash-konto kommer att ändras den 16 juli 2018 när de nya Reglerna och Villkoren för Travel Wallet träder i kraft. Genom att fortsätta använda ditt konto, godtar du förändringarna i Allmänna Regler och Villkor, inklusive Avgifter och Begränsningar.




Specialerbjudande
För att fira utvecklingen från Travel Cash till Travel Wallet har vi förberett ett specialerbjudande: Ladda ditt Travel Wallet-konto med minst 1000 SEK mellan den 16 juli 2018 och den 31 juli 2018 och få 1000 EuroBonus Extrapoäng.
 
Nu har dom gjort om appen och bytt namn till Travel Wallet. Verkar som att man kan ha två kort nu också. Jag kan i alla fall beställa ett ytterligare kort i appen.
 

IntegralXX

Ny medlem
Jag blir inte riktigt klok när jag läser på om Travel Wallet. Kortet är i princip gratis om du använder det på något sätt under en 12 månadersperiod. Om jag förstått det rätt så är det ingen valutaväxlingsavgift för växling till någon av dom 12 valutorna som specas på deras hemsida. Däremot är det 2,5 % för övriga valutor.

Jag har ett SAS Amex Premium och detta verkar vara mer fördelaktigt att använda inom tex EU/Norden, då jag får samma poängintjäning (15%) som Amex, men slipper valutaväxlingspåslaget.

Vad är då egentligen nackdelen med det här och varför är det så få inlägg om det på diverse forum (inkl detta). Är det något jag missar?
 

Kaik

Medlem
Växlingskursen är ganska daligt. Det blir betydligt bättre om du använda Revolut kortet, laddat med din SAS MasterCard. Top up räknas som köp och du får 10 eller 15p per 100kr
 

Mr.cake

Medlem
Växlingskursen är ganska daligt. Det blir betydligt bättre om du använda Revolut kortet, laddat med din SAS MasterCard. Top up räknas som köp och du får 10 eller 15p per 100kr

Jag misstänkte något liknande skulle hände, men var ändå tvungen att ladda ner för att se exakt hur dålig växlingskursen var. Well, ca 5% så nja. Revlout all in, men fick ändå 1000 eurobonuspoäng för förtjänsten av nedladdad app :)
 

JohnR

Medlem
Jag blir inte riktigt klok när jag läser på om Travel Wallet. Kortet är i princip gratis om du använder det på något sätt under en 12 månadersperiod. Om jag förstått det rätt så är det ingen valutaväxlingsavgift för växling till någon av dom 12 valutorna som specas på deras hemsida. Däremot är det 2,5 % för övriga valutor.

Jag har ett SAS Amex Premium och detta verkar vara mer fördelaktigt att använda inom tex EU/Norden, då jag får samma poängintjäning (15%) som Amex, men slipper valutaväxlingspåslaget.

Vad är då egentligen nackdelen med det här och varför är det så få inlägg om det på diverse forum (inkl detta). Är det något jag missar?
Grejen med Amex Premium är väl vouchern?
 
Toppen