Senaste nytt

SAS Travel Cash

Fick också kortet utan att fråga. Har läst igenom tråden och inser möjlighet att tjäna 1p per 1€ som jag hade tidigare med EUrobonus mastercard och diners, vilka jag inte längre har. Bor i Finland så jag spelar väl mest med euro iaf om jag förstått rätt

Men om man tappar kortet vad händer då, kan man få tillbaka redan laddade pengarna?
Du anmäler att kortet är borta och får ett nytt. Pengarna är kvar på kontot precis som på banken....
 

FFlash

Medlem
SAS IT...vad jag gillar att slösa bort min tid :(
Jag är 100% säker på att jag gjorde allting rätt, men:

Vi kunde tyvärr inte öppna ditt SAS EuroBonus Travel Cash-kort med den information du angav.
Du kan registrera dig genom att skicka bilder på en giltig legitimation som utfärdats av myndigheter och en faktura från hushållet (t ex el eller försäkring) som skickats under de tre senaste månaderna och som tydligt visar det namn och den adress som hör till ditt EuroBonus Travel Cash-kortkonto.
 

FFlash

Medlem
OMG vad denna TravelCash suger... tidigare SAS EB MasterCard var ju 100 gånger bättre. (Vi har ingen AMEX 2-4-1 grej I Finland tyvärr). Då fick man 1p per 1€.
Jag fick kortet efter lite besvär den 3 September. Har laddat kortet med 4000€ hittills (har nästan 0€ kvar). Poängen har tagit länge att posta på EB kontot, men kollade nu och fått bara 1994p, dvs. hälften at lovade. Undrar är det något fel? Men jag går in nu på erobonus sidor och ser följande text, som jag garanterar inte ha sett innan:

"You earn EuroBonus points every time you pay with Travel Cash: 10 points/10 EUR spent abroad and 5 points/10 EUR spent in Finland."

WTF! Det verkar som om jag mestadels handlat I Finland och därmed fått bara hälften av poängen. Jag kan ju inte svära om det var meningen, men jag skulle aldrig tagit kortet om jag visste poängintjäningen är så usel. Det blir nu hejdå I papperskorgen travelcash skojare kortet :( och söka nån ny mastercard.
 

ekf

Medlem
Men jag går in nu på erobonus sidor och ser följande text, som jag garanterar inte ha sett innan:

"You earn EuroBonus points every time you pay with Travel Cash: 10 points/10 EUR spent abroad and 5 points/10 EUR spent in Finland."
Jag minns tydligt att det stod 5p/100 SEK vid användande av kortet inrikes på de svenska informationssidorna när de lanserade Travelcash...
 

TjudöBoy

Medlem
Är det ngn som vet statusen på dessa kort? Har en bekant som har försökt skaffa men ingen på SAS supporten kan svara på när/om det blir möjligt igeno_O Själv har jag försökt hitta info på SAS hemsida men utan framgång!? I hemma datorn har jag en direktlänk som jag använt men den hittar jag ej på SAS sidor å länken som man hänvisas till om man Googlar runt lite verkar vara död för man kommer ingen vart när man klickar på den!!?? Däremot så funkar Appen (min iaf) hur bra som helst:confused:
 
Toppen