SAS Travel Cash

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av oermen, 13 Juni 2015.

1. oermen

oermen Medlem

Travel cash - SAS

Efter at have hørt om dette på SAS meet up i København og efterfølgende set den meget "flotte" lorem ipsum reklame i Scandinavian Traveller ville jeg gerne se noget mere.

thumb_IMG_4452_1024.jpg
    Det er stadig begrænset med information, men jeg synes nu alligevel at det ser meget spændende ud

Kris och Christian R gillar detta.
  2. Christian R

Christian R DYKWIA

Cool! Det blive spændende at se hvordan det bliver i praksis - ikke mindst gebyrer og afgifter..

Lorem Ipsum... Haha.. Det passer perfekt til resten af Scandinavian Traveler-stilen..

3. miramax

miramax Medlem

Jag tänker att detta kan vara bra för att ta ut kontanter i första hand. Kanske iofs också att betala med istället för SAS Eurobonus mastercardet eftersom det är samma intjäning av poäng men förhoppningsvis nu då bättre växelkurs.

4. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag fattar inte, det står att fördelen är att man slipper hantera kontanter, något man gör vid alla kortbetalningar. Andra fördelen är att man vet vilken växelkurs man får. Å andra sidan måste man ju växla till den lokala valutan någon gång, och då finns det ju en växelkurs. Eftersom det står att man även kan fylla på kortet varje dag under semestern så förstår jag inte skillnaden mot ett vanligt kort?

5. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I stort sett kombinerar de ju ett konto för valutahandel med sitt kreditkort?

En fördel skulle väl vara att bli av med osäkerheten i kurssvängningar under resan. Och kanske om växlingsavgiften blir lägre.

6. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skillnaden är nog att det är ett separat konto som har en annan valuta. Du vet alltid vad växlingskursen är och den kan vara samma för hela resan om du vill det, även om du bara har kort.
    Där emot så tror jag att det är svårt att rättfärdiga detta över exmpelvis Forex motsvarighet. Jag kommer inte använda något av de.

7. miramax

miramax Medlem

Om inte växelkursen blir lägre så är jag mycket tveksam. Det känns för mig som hela poängen.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man använda detta som vanligt kontokort och tjäna poäng på köpen? I sådana fall vore det perfekt för mig som inte har kreditkort.

9. miramax

miramax Medlem

Japp! Kanske är det som är tanken. Att få kunder som inte vill ha kreditkort!

10. BAS

BAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då kanske man kan slappna av och inte behöva ha koll på att handlarna (och bankomaterna) inte tar betalt i SEK, vilket brukar ge en växlingskurs som är 5% sämre än kortföretagens.

Senast i våras kunde jag vid ett bankomatuttag i Spanien i efterhand konstatera att jag sparade ca 200kr på ett uttag på 240 Eur genom att välja att inte bli belastad i SEK. Tycker detta nästan kan klassas som bedrägeri.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!