Senaste nytt

SAS trafikeras av JETTIME

A

Aurora

Guest
LN-BRI fløy regelmessig for SAS, og svjv er ikke interiøret endret etter overtakelse til Jettime. Skjønner ikke hva man er bekymra for da, hehe? :) Men jeg forstår litt bekymring for 737-300'erne deres. Trøster meg med at SAS ikke leier inn noe tull ;)

SAS sin siste 737-400, LN-BRE, flyr jo enda. Synes personlig den maskina er flott. Har mange flights med den.
 

fcx

Medlem
Just hemkommen efter en tur med Jettime. På biljetten stod det 737-300, men det blev oväntat byte till 737-400, och oj jösses vad den var sliten och nedsutten! Man glömmer fort hur murrigt 70-talsinspirerad kabinen i 737-classic är.

Fullbokat flyg, så blev uppbumpad från minus till plus (första resan i plus sedan övergången). Ingen höjdare det heller. Två "måltider" att välja på: smörgås med kalkon eller smörgås med getost. Getostsmörgåsen var dock oväntat god. Valde mousserande att dricka men det var ett dåligt val. Vet inte om det är SAS vanliga eller ett eget Jettime-påhitt (Bernard-Massard), men jag kommer att hålla mig borta från det framöver.

Nu är det inte bara Jettime som flyger med slitna plan. På hemresan var det SAS 737-600, och när jag lyfte armstödet så gick det i två delar...
 
A

Aurora

Guest
Igjen, 737-400'ern har samme kabinen SAS hadde i den. LN-BRI har jeg flydd mange gang, sist i fjor i SAS-farger, og jeg kan ikke skjønne hvordan denne er noe mer sliten og nedsutten enn andre fly i trafikk både hos Lufthansa, SAS og det som måtte være.

Her tror jeg det går mer på forhåndsdømmng og forventning, mer enn faktiske observasjoner.
 

fcx

Medlem
Nåja, 737-400 var sliten redan när SAS flög den och gör man ingenting blir den ju inte precis fräschare med tiden...
Nu är ju inte SAS heller känt för att flyga med nya inredningar i sina plan heller så skillnaden är inte lika stor som den skulle kunna vara.
 
Kollade en av mina kommande bokningar och det visar sig att det blir JetTime som trafikerar avgången. Vet ej vad jag ska vänta...

2013-07-11 12-58-07.png
 

AABack2ARN

Medlem
Tommy: Du har en flygning daterad till 6 augusti. Jag antar att du tog skärmdumpen ganska nyligen? Eller är det från ett mail INNAN juni? Det är ju annars lite svagt av SAS att fortfarande skriva Economy Extra...

På hemresan verkar det inte vara någon bokningsklass alls, det kanske beskriver vad du skall förvänta dig ;)
 
Tommy: Du har en flygning daterad till 6 augusti. Jag antar att du tog skärmdumpen ganska nyligen? Eller är det från ett mail INNAN juni? Det är ju annars lite svagt av SAS att fortfarande skriva Economy Extra...

På hemresan verkar det inte vara någon bokningsklass alls, det kanske beskriver vad du skall förvänta dig ;)

tog skärmdumpen i torsdags som filen har namn och tidpunkt. :confused: Kan vara på grund av resan är tre gånger ombokat att deras system inte hängt med när vill jag åka och att ville göra upgrade från GO till Plus i två olika omgångar att SAS skulle få lite extra intäkter genom mina ombokningavgifter.
 
Last edited:
Toppen