Senaste nytt

SAS till USA från 2999 kr

Thornado

Medlem
Dammit, nu har jag spontanbokat en resa till Chicago av alla ställen i mars för att det var så prisvärt och gav en hel del eurobonus per spenderad krona. Det hade inte hänt innan jag började hänga här.

Så vad göra i Chicago en weekend?

Vilken helg ska du dit? Jag "råkade" boka första helgen i mars till Chicago på en av alla de andra liknande kampanjerna som varit tidigare.
 

mjulven

Medlem
Vilken helg ska du dit? Jag "råkade" boka första helgen i mars till Chicago på en av alla de andra liknande kampanjerna som varit tidigare.

Bokade andra helgen i Mars då det var det ända datumet som passade pga Vasaloppsförberedelser och Chicago var det stället man kunde ta sig till för ett rabatterat pris.
 

Rotorman

Medlem
:)

Blir GOT - CPH - EWR - CPH - GOT i februari!

Två snabba:

1. Till EWR från CPH blir det 737-700 med PrivateAir och hem SAS A330-300. Skall göra ett frest att uppgradera (se fråga 2) men om man inte lyckas med det, är det någon som har testat båda dessa kärror i SAS GO och kan ge ett utlåtande om hur bra/dåligt det var?

2. Uppgradering; OT eller direkt via SAS hemsida med poäng? Vilket är "säkrast"? Jag vill till Business från GO. Poäng har jag massor av (200 000 plus) och är EBG.

Thank you in advance.

/Rotorman
 

Flood

Medlem
:)

Blir GOT - CPH - EWR - CPH - GOT i februari!

Två snabba:

1. Till EWR från CPH blir det 737-700 med PrivateAir och hem SAS A330-300. Skall göra ett frest att uppgradera (se fråga 2) men om man inte lyckas med det, är det någon som har testat båda dessa kärror i SAS GO och kan ge ett utlåtande om hur bra/dåligt det var?

2. Uppgradering; OT eller direkt via SAS hemsida med poäng? Vilket är "säkrast"? Jag vill till Business från GO. Poäng har jag massor av (200 000 plus) och är EBG.

Thank you in advance.

/Rotorman

PrivatAir 737 tror jag inte är ombyggd till att ha Go ännu, den har ju gått som all-business till Houston.
 

karho

Medlem
2. Uppgradering; OT eller direkt via SAS hemsida med poäng? Vilket är "säkrast"? Jag vill till Business från GO. Poäng har jag massor av (200 000 plus) och är EBG.

Hej!

Säkrast som i att störst sannolikhet är oklart, då reglerna för vilken som prioriteras inte är helt tydliga mig veteligen, dvs. OT eller poänguppgradering via SAS. Nackdelen med poänguppgradering är att du bara får poäng for originalklass på biljett, dvs. för billigast Go-biljett i detta fall. Kostnad 40.000 poäng enkel Go->Business. Samma sak om du ansöker om uppgradering på flygplatsen i sista minuten för poäng.

Om du däremot ansöker via OT får du, om den går igenom, poäng för den nya klassen. Dock kan det aldrig garanteras att den går igenom.
 

fcx

Medlem
:)

Blir GOT - CPH - EWR - CPH - GOT i februari!

Två snabba:

1. Till EWR från CPH blir det 737-700 med PrivateAir och hem SAS A330-300. Skall göra ett frest att uppgradera (se fråga 2) men om man inte lyckas med det, är det någon som har testat båda dessa kärror i SAS GO och kan ge ett utlåtande om hur bra/dåligt det var?

2. Uppgradering; OT eller direkt via SAS hemsida med poäng? Vilket är "säkrast"? Jag vill till Business från GO. Poäng har jag massor av (200 000 plus) och är EBG.

Thank you in advance.

/Rotorman

Hej!

Säkrast som i att störst sannolikhet är oklart, då reglerna för vilken som prioriteras inte är helt tydliga mig veteligen, dvs. OT eller poänguppgradering via SAS. Nackdelen med poänguppgradering är att du bara får poäng for originalklass på biljett, dvs. för billigast Go-biljett i detta fall. Kostnad 40.000 poäng enkel Go->Business. Samma sak om du ansöker om uppgradering på flygplatsen i sista minuten för poäng.

Om du däremot ansöker via OT får du, om den går igenom, poäng för den nya klassen. Dock kan det aldrig garanteras att den går igenom.


Ett varningens ord, ansök antingen om OT eller poänguppgradering. Ansöker du om båda så kan båda gå igenom (och du får betala dubbelt).
 

bossefin

Medlem
Bidde Chicago sista helgen i januari. Har dock inte haft modet att förmedla detta till familjen ännu :rolleyes:. Blir första gången jag bokat SAS Go longhaul som EBD - ska bli kul och se om det blir någon upgrade. Annars blir det till att maxa det fria EBD-fikat så att man slocknar :confused:.
 
Toppen