Senaste nytt

SAS till New York i september, när boka?

Totopez

Medlem
Hej, nykomling här, har hängt mycket på FT förut men sällan skrivit.

För att göra en lång historia kort så har jag slutat resa i tjänsten, tappat all status, tagit tjänstledigt och pluggar nu.
Detta gör att gamla vanor med långresor i C och annat kul är ett minne blott.

Nu ska jag ut och göra min första atlantflygning som privatperson på många år. Tillsammans med fem kompisar ska jag åka över till New Jersey och se Bruce Springsteen på plats i september, en mångårig dröm som går i uppfyllelse.

Planen är att åka över 19 sept och hem den 23:e eller 24:e. Helst SAS direkt, annars LH (ev BA). Även om priset är en huvudfråga så är vi inte så desperata att vi flyger United, vi är trots allt mellan 35 och 42 med alla krämpor det innebär...

SAS kostar i dagsläget ca 6400 tor. LH går att få för 5300-5500 (finns bara en biljett till allra lägsta pris), BA något billigare. Jag har ganska lite erfarenhet av long haul i eco oavsett carrier, så jag kan inte avgöra där vad som är bäst. Men vi har lite poäng som kan möjliggöra uppgradering till eko extra om vi flyger SAS.

Så frågan är, finns det någon chans att det kommer något kampanjpris med SAS för den perioden? Hade vi kunnat boka senast 4 april hade det funnits för 4500, men då var inte konserterna utannonserade. Kommer något liknande?
Någon som vet hur det har sett ut tidigare år?
 
Toppen