SAS till Narita

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Hampus Lundstedt, 22 Oktober 2015.

  1. Hej!

    Jag skall resa till Tokyo runt mars/april nästa år och undrar ifall någon på sistone har åkt med SAS till Narita? Är planen som går till Tokyo uppfräschade eller inte?

    Har åkt med diverse flygbolag till Tokyo och de jag föredrar är KLM och Lufthansa men just nu är det priset på biljetten som får bestämma (kanske framgår men ja, jag ska åka i ekonomi).

    Tacksam för kommentarer!
     
  2. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Till Tokyo kommer du, med all sannolikhet, flyga en A340. Dessa har börjat uppgraderas, det finns en plan i den här posten för referens:
    SAS första A340 som får nya kabinen | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

    I din resperiod ska, enligt planen, 5 av 8 A340 vara uppgraderade (5/7 som är SAS egna är klara, den leasade uppgraderas inte) så du har hyfsad chans på ny kabin - jag antar då att det är att betrakta som slumpmässigt vilken A340 som flyger en given flight till NRT på ett halvårs sikt.
     
    palmen och Hampus Lundstedt gillar detta.
  3. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Du kanske redan sett det men fram till måndag har SAS kampanj till bla Tokyo.
     
    Hampus Lundstedt gillar detta.
  4. Exakt, därav min fråga. :)
     
  5. Intressant. Ifall man kontaktar SAS, tror du de kan svara på huruvida man får åka i den "nya" kabinen eller ej?
     
  6. FCT

    FCT Guest

    Ja de kan svara, men de har nog inte koll så svaret är inte värt mer än en slantsingling.
     
    Johan Hbg gillar detta.
  7. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De vet inte detta, så långt fram i tiden är inte planen schemalagda. Även om de skulle vara det är det mycket som kan ändras fram till dess. Räkna med att det är 50% chans på ny kabin och utgå ifrån att det är den gamla, då kan du bara få positiva överraskningar :)
     
  8. KalleSus

    KalleSus Medlem

    SAS har förstås en plan för hur maskinerna placeras, även om det är ett halvår framåt i tiden. Men det vet vi ju alla att det kan komma att förändras med kort varsel - renoveringen i Zürich kan dra ut på tiden, andra förändringar och förseningar kan innebära rockader mm.

    Jag roade mig med att kolla hur grundplaneringen ser ut i slutet av mars/början på april. Då borde minst 5 av 7 Airbus 340 ha fräschats upp.
    Tre av dessa tycks rotera på SFO/NRT/PVG. Den fjärde maskinen på den rotationen är en gammal maskin.
    Dessutom flyger 995 (CPH - PEK) och 903/939 (ARN-EWR/LAX) med ny inredning - och 901 (CPH - EWR) med gammal.

    Så ungefär var fjärde dag är Narita tursatt med gammal inredning. Det tycks gälla 29/3, 2/4 och 6/4.

    Men, som sagt, det här är ju väldigt preliminärt än så länge.
     
    iRobert, Agö, NotRyan och 1 annan gillar detta.
  9. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det ExpertFlyer seatmaps du tittar på för att se detta?
     
  10. KalleSus

    KalleSus Medlem

    Ja, något annat har jag tyvärr inte tillgång till. EF ger ju i alla fall en fingervisning.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×