SAS tar bort bokningsavgift (?)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fcx, 26 Augusti 2014.

  1. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Eller är det SAS IT som är i farten igen? Så här ser det ut när jag försöker boka biljett idag, notera att bokningsavgiften på 30 SEK är borta:

    Skärmklipp.PNG
     
    Jakob Österberg gillar detta.
  2. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad snällt av dom. Jag gjorde en "testbokning" och såg samma sak. De verkar inte ha gömt den under "skatter, avgifter och tillägg" heller när jag klickade på länken där.
     
  3. Aurora

    Aurora Medlem

    Removal of Service Fee
    Effective 12AUG14, SAS will no longer charge any Service Fee for tickets sold in SAS Digital channels.
    Valid for tickets sold on/after 12AUG14, applicable in all markets.

    Note: Service fee for Travel Pass Pay as you fly (TPC) will be removed 12AUG14 and Service Fee for Travel Pass Prepaid (TPI and TPM) will be removed 20AUG14.
     
  4. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Där ser man! Kunde SAS inte gjort lite mer reklam för det beslutet?
     
  5. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Innebär detta att om man avbokar en PLUS-biljett får man exakt hela biljettpriset tillbaka? Eller har de infört en avgift om 30kr för detta?
     
  6. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om man avbokade Plus mer än 24 timmar efter bokning fick man aldrig tillbaka de 30 kronorna.
     
  7. SAS404

    SAS404 Medlem

    Är väl bättre om folk ser det själv och blir glada? :)
     
    Tommy Palomäki gillar detta.
  8. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    aha, nu fattar jag varför det inte var de 2-3 kr extra moms på senaste kvittot som är för bokningsavgiften. :)
     
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det vet jag. Men då var SAS tydliga med att man inte får tillbaka bokningsavgiften vid avbokning. Nu finns det ingen bokningsavgift så således borde man få tillbaka exakt varenda krona som man betalade vilket är positivt. Men det känns lite som en gratis lunch och det vet vi att sådana finns oftast inte ;)
     
  10. Mickey

    Mickey Medlem

    Ort:
    SVG/GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har noterat tidigare i år då jag bokat via telefon 3 ggr att medlemsservice aldrig la på dessa 30kr i biljettpriset. Blev lika förvånad varje gång hen läste upp priset för mig och det inte stämde överens med det priset jag såg på SAS hemsida.

    Hur som helst så är det väldigt bra om denna avgift skulle "försvinna" från biljettpriset. Föredrar att så mycket som möjligt är inkluderat i grundpriset.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×