SAS storsatsar på Göteborg med fem nya direktlinjer nästa sommar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Redaktionen, 25 November 2013.

1. Redaktionen

Redaktionen Medlem

Redaktionen tipsar:

Sommaren 2014 gör SAS en storsatsning på Göteborg Landvetter med så många som fem nya direktlinjer. En stort fokus ligger föga förvånande på semesterdestinationer runt Medelhavet men det finns även nyheter på närmare håll. De nya destinationerna blir Palma de Mallorca, Aten, Alicante, Pula och Berlin. Förra sommaren lanserade SAS dessutom direktlinjer från Göteborg till […]

Läs hela artikeln och kommentera på vår förstasida

1 person likes this.
  2. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sas storsatsar på Göteborg sommaren 2014 och öppnar 5 nya direktlinjer

Nästa sommar storsatsar Sas på nya direktlinjer från Göteborg. De rutter som tillkommer är
    Palma de Mallorca (2 juli-13 augusti)*
    Aten (1 juli-5 augusti)*
    Alicante (30 juni-1 november)
    Pula (1 juli - 5 augusti)*
    Berlin (30 juni-15 augusti)

Pressrelease
    http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=269253

Äntligen blir det en direktrutt till Aten :-D

1 person likes this.
  3. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte att jag var en timma efter redaktionen med inlägget, men jag är glad ändå!

4. Jacob

Jacob Medlem

Kan också berätta att det är på tisdagar denna linje trafikeras.

5. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dryga månaden på dig att åka som fan, få med alla polare och deras familjer osv, bevisa för SAS att det är värt att behålla rutten. :) (Fast du samlar ju å andra sidan färre segment med direktlinje..)

1 person likes this.
  6. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tisdagar, 1 Juli till 5 Augusti - SAS gör alltså sammanlagt 6 T&R från GOT till ATH..? Känns rätt fattigt när man ser det så. Men jaja, jag skall inte gnälla, skoj att det händer nåt här i byn! :)

7. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir en härlig Greklandsflygsommar nästa år om jag både ska testa direktlinjen och Aegean från ARN o CPH :p

1 person likes this.
  8. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt tillskott och kul SAS vågra lite nytt även från GOT..även om storsatsar känns som ett lite väl starkt ord. I synnerhet då de flesta linjer endast trafikeras under en månad. Berlin känns lite underlig? När AB har tre dagliga på sträckan?
    Palma är mycket välkommet med hyfsat hög frekvens...blir till att boka snart.

2 personer gillar detta.
  9. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta var goda nyheter. Nu blir det förvisso bara hälften antal sektorer loggade mot EuroBonus-status men man får ju sätta expansion av linjer på GOT före egen vinning - och man måste ju inte flyga direkt. :)

2 personer gillar detta.
  10. Underbar bc.se-reaktion - hm, äsch, direktlinjer, hur ska jag undvika dessa nu då? ;)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!