Jag minns att jag jobbade extra ute på Luftfartsverket år 2003-2005 när jag pluggade, och kära Luftis var inte så glada då...
Dom kände sig nog rätt r*vkn*llade av SAS på den tiden. SAS hade beställt en lounge som skulle ligga ute på F-piren, och Luftis hade inte sparat på några kostnader, och sen när den nästan var klar (eller helt klar) så hade ju 9/11 passerat och då ändrade SAS sig, och ville inte ha den...
Detta är vad jag känner till. Vet inte om det du syftar på är samma historia, eller om historien har upprepat sig själv igen på senare tid?
Som lite kuriosa så byggdes ju ARN T2 åt SAS på 90-talet, då det var tänkt att all SAS trafik skulle flytta över till tvåan, men SAS ändrade sig och valde att vara kvar på T4 och T5 (oklart varför), men då stod Luftis där med en terminal som ingen ville ha. Luftis stämde SAS på 650 MSEK, men inga avtal hade ju skrivits med SAS. Business intelligence var inte så stort på den tiden direkt på Luftis, så Luftis förlorade i rättsinstans. Kände folk som jobbade rätt högt upp på SAS när domen kom, och dom skrattade och käkade tårta den dagen på SAS...