SAS startar Stockholm-Billund och Stockholm-Ålborg i augusti

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 14 Maj 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

I slutet på augusti startar SAS två nya linjer från Stockholm till Billund respektive Ålborg i Danmark. Linjerna kommer trafikeras av Braathens Regional.

Linjen Stockholm-Billund startar 18 augusti och kommer trafikeras med två dagliga avgångar i vardera riktning med undantag för lördagar.

Linjen Stockholm-Ålborg startar 19 augusti och kommer trafikeras med en avgång mitt på dagen på måndagar, torsdagar och söndagar.

Biljetter för de nya linjerna finns att boka från 17 maj. Ännu är inte de exakta tidtabellerna uppladdade i bokningssystemen.

1 person likes this.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant! Tittade så sent som idag på resa BLL-ARN. Dock i juni så det får bli via CPH eller möjligtvis med Sun Air. Bra SAS!

3. Billund är kanonfint, och Legoland lär säkert bygga ett bra underlag sommartid :)
    Aalborg ställer jag mig mer tveksam, men jag har ju ingen egentlig koll på vilka som kan tänkas resa den sträckan....

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Båda dessa borde ha bra affärsresenärsunderlag. Borde startats tidigare. Byta till gate A3 eller liknande på CPH är inte så kul om ARN-flighten kommer till C-gate. Kommer inte saknas.

6. NotRyan

NotRyan Medlem

D4 till A34 med kort anslutning :) Nej, roligare kan man ha...

7. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken maskin?

8. Jacob

Jacob Medlem

ATR-72 ser det ut att bli.

9. mankan69

mankan69 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ATR-72 = mindre kul. Bra att Ålborg startas (i alla fall för min del), men mitt på dagen flyg 3ggr per per vecka då ska man ha flax om det råkar passa ens tider...

10. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Billunds flygplats ligger ju i praktiken i Legoland, så visst borde man utnyttja detta genom att lansera weekendpaket etc. Har vänner i Norrland som nyttjade EuroBonus-poäng förra sommaren för en resa dit, blev ju ett gäng flighter fastän det inte är så långt: SDL - ARN - CPH - BLL t/r.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!