Senaste nytt

SAS startar samarbete med Live Nation

sbbn017

Medlem
SAS har inlett ett samarbete med Live Nation, världens största producent av evenemang, för att ge EuroBonus-medlemmar exklusiv tillgång till förköpsbiljetter till särskilda konserter varje år.

En rolig nyhet för alla som gillar att gå på konsert. Det ska bli intressant att se vad som räknas som "exklusiva evenemang"
..andra exklusiva evenemang kan vara reserverade för högre nivåer.

Nu har väl dom flesta här ett AMEX så man har redan tillgång till förköp på en hel del evenemang men förhoppningsvis så kommer dom att ha lite olika utbud.

SAS Live tickets
Live Nation | SAS
 

Berglund

Medlem
Eurobonus har ju länge sagt att de vill gå mer mot "livsstil-program" och inte enbart vara ett bonusprogram för flygandet. Det här är väl ett steg, problemet är nog att få biljettsläpp att bli exklusiva nog.

Med ett antal miljoner Eurobonusmedlemmar gäller det verkligen att sortera på medlemsnivå om det skall vara värt något alls, annars är det inte mycket värt. Särskilt inte som alla kan bli medlemmar direkt, som nu med biljetterna till Metallica som släpps på onsdag, samma tillgänglighet för alla medlemsnivåer i Eurobonus, vilket gör att alla som är intresserade av biljetter förstås signar upp sig och det kommer att bli samma biljettkö som vanligt. Hos Amex kostar korten ändå en slant och tar några dagar att skaffa, vilket i vart fall gör att man oftast redan måste ha kortet när beskedet om förköpsbiljetter kommer, för även om man söker kortet idag, så hinner det inte komma i tid. Då belönar man i vart fall befintliga kortinnehavare.
 

Berglund

Medlem
Samma tid för släpp för Eurobonus som till Amex, som också erbjuder förköp från onsdag kl 09.00. Antingen kommer både Amex och Eurobonus att slåss om samma pott biljetter eller så blir det ännu mindre biljetter till allmänheten på fredag.
 

aikelo

Medlem
Metallica's fanclub släpp är imorgon dessutom.
Kl 10 för betalande medlemmar och Kl 11 för de som registrerar sig och inte vill betala medlemskap.
Känns som ett hån mot de som betalar. Endast 1 timmes exklusivitet.
 

sbbn017

Medlem
Eurobonus har ju länge sagt att de vill gå mer mot "livsstil-program" och inte enbart vara ett bonusprogram för flygandet. Det här är väl ett steg, problemet är nog att få biljettsläpp att bli exklusiva nog.

Med ett antal miljoner Eurobonusmedlemmar gäller det verkligen att sortera på medlemsnivå om det skall vara värt något alls, annars är det inte mycket värt. Särskilt inte som alla kan bli medlemmar direkt, som nu med biljetterna till Metallica som släpps på onsdag, samma tillgänglighet för alla medlemsnivåer i Eurobonus, vilket gör att alla som är intresserade av biljetter förstås signar upp sig och det kommer att bli samma biljettkö som vanligt. Hos Amex kostar korten ändå en slant och tar några dagar att skaffa, vilket i vart fall gör att man oftast redan måste ha kortet när beskedet om förköpsbiljetter kommer, för även om man söker kortet idag, så hinner det inte komma i tid. Då belönar man i vart fall befintliga kortinnehavare.

Jag håller med om att det här inte känns speciellt exklusivt. Jag tycker personligen att en sån här konsert (Metallica på Ullevi) som säljer ~60 000 biljetter på samma tid det tar att baka en pizza är mycket mera exklusiv än en konsert där dom säljer 1000 biljetter på 3 veckor. Bara för att det är en liten arena/finns ett fåtal biljetter så är det inte exklusivt. Tyvärr så verkar inte SAS dela den åsikten:( Jag tycker att alla skulle kunna få tillgång till biljetterna men att Diamond får tillgång först sen Guld och efter det Silver. Men det blir väl för mycket jobb om man ska göra så.

Amex har fast track i Globen också, du har även tillgång till Lounge med vissa kort så dom belönar kortinnehavarna lite extra.

Metallica's fanclub släpp är imorgon dessutom.
Kl 10 för betalande medlemmar och Kl 11 för de som registrerar sig och inte vill betala medlemskap.
Känns som ett hån mot de som betalar. Endast 1 timmes exklusivitet.

Medlemskapet är helt gratis för alla nu. Förr i tiden var man tvungen att betala ($60/år för personer utanför USA har jag för mig att det var) Och det är för medlemmar som någon gång har betalat för medlemskapet som man öppnar kl. 10. Det finns ganska många som har plöjt ner X antal $ i medlemskapet så visst hade det varit snyggt om man fick t.ex 4 timmar extra men jag tycker ändå att 1 timma är bättre än ingenting. Jag vet att det var en del oro ang. det när dom gjorde medlemskapet gratis.
 
Last edited:
Toppen