Senaste nytt

SAS startar Köpenhamn-Beirut

Hadde booking BEY - CPH - OSL den 27.10.2018 som var siste SAS flygning for denne sesongen. Nå har SAS kansellert alle oktober avganger på denne ruten. Er det pga for dårlig belegg? Jeg har nå blitt booket om med LH via FRA. Opprinnelig booking klasse var Plus Saver, med LH ble det M klasse.

Avgangstiden til LH er helt katastrofe med avgang kl 03:50 mens SAS hadde kl 14:00. Altså både nedgradering av klasse og ukurant avgangstid. Hva er rimelig kompensasjon her?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berglund

Medlem
@Musta Pekka Du får väl hävda att du har ett frukostmöte samma dag och inte kan åka iväg kl 03.50 och se till att de bokar om dig till en annan avgångstid med eventuellt ett annat flygbolag.
 
Hadde booking BEY - CPH - OSL den 27.10.2018 som var siste SAS flygning for denne sesongen. Nå har SAS kansellert alle oktober avganger på denne ruten. Er det pga for dårlig belegg? Jeg har nå blitt booket om med LH via FRA. Opprinnelig booking klasse var Plus Saver, med LH ble det M klasse.

Avgangstiden til LH er helt katastrofe med avgang kl 03:50 mens SAS hadde kl 14:00. Altså både nedgradering av klasse og ukurant avgangstid. Hva er rimelig kompensasjon her?
Ble ombooket BEY - FRA - OSL med LH i Economy. TK hadde flight nærmere SAS sin avgang, men SAS ville ikke tilby ombokning til andre flighter enn LH. Hadde kjøpt reisen av Egenicia, så kommunikasjonen gikk ikke direkte til SAS fra meg.

Skrev klage til SAS etter reisen. Siden min opprinnelig bokning var i Plus ble jeg tilbudt kompensjon for downgrade på 150€ per leg, tilsammen 300€. Har også sendt mail til EB retro og gjort en request av poeng basert på original routing. Svar fra EB retro er at jeg har fått riktig poeng av LH. Jeg har innvendt at jeg ikke hadde valg på annet routing enn med LH så derfor har jeg krav på poeng iht original routing.

Noen som har noen tanker her ?
 
Toppen