Senaste nytt

SAS Star Alliance award

SK989

Medlem
Återupplivar en gammal tråd...

Har jag förstått det rätt att en *A award i business med SAS och United mellan Sverige och USA (som kostar 110 000 eurobonuspoäng) innebär att man flyger i business på SAS och i First på United inrikes?

I det aktuella fallet är det ARN-CPH-IAD med SK och IAD-SAV med UA.
 

JacobGBG

Medlem
Återupplivar en gammal tråd...

Har jag förstått det rätt att en *A award i business med SAS och United mellan Sverige och USA (som kostar 110 000 eurobonuspoäng) innebär att man flyger i business på SAS och i First på United inrikes?

I det aktuella fallet är det ARN-CPH-IAD med SK och IAD-SAV med UA.

Svar ja, men då talar vi om United Domestic First, ej jämförbar med deras International First. Ett väldigt amerikanskt fenomen.
 

mha321

Medlem
Ja det är ett amerikanskt fenomen på samma sätt som vi har europeisk Business i Europa.

Domestic first är definitivt inte som international First, men normalt skulle jag säga att den är betydligt bättre än europeisk Business class åtminstone hårdvarumässigt.
 

JacobGBG

Medlem
Ja det är ett amerikanskt fenomen på samma sätt som vi har europeisk Business i Europa.

Domestic first är definitivt inte som international First, men normalt skulle jag säga att den är betydligt bättre än europeisk Business class åtminstone hårdvarumässigt.

Det jag syftar på som fenomen är själva namngivningskonventionen. Hävdar ej att europeisk Business är bättre.
 

mha321

Medlem
Det jag syftar på som fenomen är själva namngivningskonventionen. Hävdar ej att europeisk Business är bättre.
Jag håller samma argument för Europeisk business -- precis som man pratar om Domestic First, så pratar man om EuroBusiness... Inte First respektive Business.
 
Toppen