SAS Star Alliance award

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av cbroxe, 12 Januari 2015.

1. cbroxe

cbroxe Medlem

Hej!

En snabb fråga, om någon snäll person vill hjälpa till...

Enligt SAS Star Alliance award chart, så kostar en T&R Business inom Nord-Amerika 50000 p.
    Det kostar enligt samma tabell 70000p i F.

Om jag vill åka Mellan NYC och Los Angeles så misstänker jag att det handlar om United i första hand, eftersom US inte längre tillhör SA.

De flesta flighter med UA är 2 config (Y och F). Kommer det då kosta 70 000p?
    Jag vill hellre betala 50000. Gäller det enbart de flighter där det är 3 config? Alltså där det finns Y,C och F?

I sådana fall är det väl bara deras p.s service från JFK till SFO och LAX som är aktuell?

Tack på förhand!

MVH

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, sitter du i F, så är det en F-award.

Och, Star Alliance förkortas normalt sett *A. SA är något helt annat...

3. cbroxe

cbroxe Medlem

@agehall *A, ja det har du ju rätt i...:)

OK, då gäller det att hitta en C stol på ps flyget då (som förövrigt är mycket bättre än F på A320 eller B737)...

4. cbroxe

cbroxe Medlem

Hmm, verkar inte vara 3 config på p.s. heller.. Bara First.
    Finns ingen domestic US route med C class m.a.o?
    Är det bara American Airlines's fantastiska A321T som erbjuder detta verkar det som??

MVH

5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    All Uniteds business inrikes heter First vad jag vet. Det är bara ett något förvirrande namn, eftersom det inte är mycket att hänga i granen...

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, snarare har inte United business på sina domestic-rutter. De har vanlig, hederlig domestig first, som suger stenhårt. Men det klassas fortfarande som first.

7. Om jag kommer ihåg rätt, United domestic First class award bokas i I klass.
    I klass brukar att klassas som Business class award men jag har själv ingen erfarenhet att boka USA inrikes med SAS EuroBonus poäng så jag lämnar detta över till andra medlemmar. :)

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, om det bokas som I-klass är chansen stor att det går igenom som en businessaward.

@cboxe - om du har någon flight med tillgänglighet i F, ring EuroBonus och gör en testbokning så vi får veta hur det faktiskt ligger till!

cbroxe gillar detta.
  9. Normalt bokas 2-klass United-flyg som X (ekonomi) eller O (first). Mina tiotals resor med United och US Airways tidigare har jag aldrig fått I (business) inom USA om det inte har varit på en 3-klass B777.

Dock har Lufthansa alltid behandlat detta som 2-klass och därmed har jag betalat O som I. Jag skulle bli förvånat om SAS kräver betalning för O som 3-klass på ett 2-klass flygplan. Trodde bara BAEC var ensamma om detta ;)

10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla resor jag bokat med United som award har jag bokat som Business. Det har alltid funnits både Business och First att välja, så jag har valt Business. :) Det "tricket" funkade inte på US dock, när de var *A.

Edit: Förtydligande, detta har bara varit på 2-klass-flighter. Har aldrig flugit inrikes 3-klass i USA.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!