Senaste nytt

SAS största sparprogram någonsin?

Magino

Medlem
Shorthaul är en annan sak men samtidigt så är väl SAS det enda bolaget knutet till en allians som inte serverar något att äta alls intra-EU? Eller finns det flera? Har inte koll på alla....

United och US serverar ingen mat inom USA i ekonomi, så även amerikanerna borde känna sig väl hemma på flyg inom Europa där man måste betala för maten.
 

niksal

Medlem
Isf skrattar nog BA och LH hela vägen till banken.

Finns inte en chans att företag kommer sätta anställda på sådana flyg - och jag skulle aldrig åka så privat heller.

Manga foretag satter sina anstallda pa precis det billigaste alternativet, aven pa longhaul. Detta forutsatt att tidtabellerna ar bra. Jag forsvarar inte det, utan sager bara att sa ar fallet, tyvarr.
 

A380*G

Medlem
Manga foretag satter sina anstallda pa precis det billigaste alternativet, aven pa longhaul. Detta forutsatt att tidtabellerna ar bra. Jag forsvarar inte det, utan sager bara att sa ar fallet, tyvarr.

Sådant företag jobbar jag på med undantag att vi måste åka billigaste alternativet i ekonomi. Skulle vi hitta en billig business är det inte tillåtet eftersom policyn säger alltid ekonomi. Därtill finns vissa oskrivna undantag så som LCC, SU, och diverse suspekta airlines som inte finns med på EUs lista över bolag som har tillåtelse att beträda EUs luftrum.
 

Magino

Medlem
Ska vi blanda in andra länder så kan ju nämnas att ~1,500,000,000 kineser är vana att få mat på inrikesflyg...

Det var inte det som jag pratade om, som du skulle säga. Ville bara påvisa att det finns fler bolag inom Star Alliance som inte erbjuder fri mat på samma typ av sträckor som SAS.
 

A380*G

Medlem
Det var inte det som jag pratade om, som du skulle säga. Ville bara påvisa att det finns fler bolag inom Star Alliance som inte erbjuder fri mat på samma typ av sträckor som SAS.

Vad är "samma typ av sträckor"? Vi diskuterade intra-EU - och helt plötsligt kom inrikes USA upp? Då menade jag bara på att inrikes Kina serverar mat.
 

Magino

Medlem
Vad är "samma typ av sträckor"? Vi diskuterade intra-EU - och helt plötsligt kom inrikes USA upp? Då menade jag bara på att inrikes Kina serverar mat.
Alltid lika kul att föra en diskussion med dig. Tror du förstår mycket väl vad jag ville få fram, men det spelar ingen roll. Hoppas du får en trevlig dag borta i Kina, själv ska jag ta och sova här i Sverige.
 
Toppen