Senaste nytt

SAS stänger Köpenhamn - Wien

Plus

Medlem
Okej, trodde att det var någon ny.
Intressant med VIE, att man stänger ner NCL är förståeligt men trodde verkligen att VIE höll från Skandinavien.
Det är väl antagligen som du skriver, OS erbjuder väl antagligen en mycket bättre tidtabell, både från ARN, CPH och OSL vilket gör att att både lokala samt transferpax hellre åker OS.
 

Agö

Medlem
Okej, trodde att det var någon ny.
Intressant med VIE, att man stänger ner NCL är förståeligt men trodde verkligen att VIE höll från Skandinavien.
Det är väl antagligen som du skriver, OS erbjuder väl antagligen en mycket bättre tidtabell, både från ARN, CPH och OSL vilket gör att att både lokala samt transferpax hellre åker OS.
Japp, grejen är ju att Austrian kör fyra gånger per dag medan SAS kör något halvhjärtat försök med just nu två avgångar per vecka (lunch på torsdagar, samt söndag förmiddag). Det är förstås helt omöjligt att fylla flygen på sådan basis.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

Plus

Medlem
Japp, grejen är ju att Austrian kör fyra gånger per dag medan SAS kör något halvhjärtat försök med just nu två avgångar per vecka (lunch på torsdagar, samt söndag förmiddag). Det är förstås helt omöjligt att fylla flygen på sådan basis.

Det känns som att det är ett återkommande problem för SAS.
De öppnar en ny linje eller försöker hålla kvar i någon gammal. De har en dålig tidtabell som inte passar för transfer eller kör med väldigt få rotationer per vecka 1-3. Sedan blir de liksom förvånade nästan över att satsningen inte gick hem, och tvingas lägga ner.
Det känns som detta har hänt förr.

De måste ju förstå att för att linje ska lyckas så måste två saker vara på sin plats. Ha en bra tidtabell, samt erbjud minst dagliga avgångar så att pax kan nyttja linjen ordentligt och regelbundet.
Plus låt det gå lite tid, det känns som vissa linjer stängs innan folk har hunnit förstå att linjen existerar.

Därför tror jag tyvärr är både Birmingham från Stockholm och Warszawa från Oslo är dömda att misslyckas.
Dålig tidtabell och alldeles för få avgångar per vecka.
 

Agö

Medlem
Det känns som att det är ett återkommande problem för SAS.
De öppnar en ny linje eller försöker hålla kvar i någon gammal. De har en dålig tidtabell som inte passar för transfer eller kör med väldigt få rotationer per vecka 1-3. Sedan blir de liksom förvånade nästan över att satsningen inte gick hem, och tvingas lägga ner.
Det känns som detta har hänt förr.

De måste ju förstå att för att linje ska lyckas så måste två saker vara på sin plats. Ha en bra tidtabell, samt erbjud minst dagliga avgångar så att pax kan nyttja linjen ordentligt och regelbundet.
Plus låt det gå lite tid, det känns som vissa linjer stängs innan folk har hunnit förstå att linjen existerar.

Därför tror jag tyvärr är både Birmingham från Stockholm och Warszawa från Oslo är dömda att misslyckas.
Dålig tidtabell och alldeles för få avgångar per vecka.
Enig i allt. Möjligtvis kan man hoppas på Birmingham och Warszawa av den enkla anledningen att du kan flyga med SAS med byte i Köpenhamn på väg ut/hem om tidtabellen i övrigt inte passar. Men idealiskt är det inte. Och det gäller i synnerhet linjer där det redan finns fullgod täckning. Det var ju den tabben man sysslade med i Göteborg på linjer där det redan fanns väletablerade bolag med förnuftiga tidtabeller.
 
Toppen