SAS stänger, Göteborg till Stansted, Paris och Bryssel

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 29 Januari 2016.

  1. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Enligt CHECK-IN.dk så stänger SAS ovanstående linjer i februari
    SAS lukker Stansted-rute
    Dax att boka sista turen till Stansted?
     
    Bryant gillar detta.
  2. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, har vi öppnat linjen får vi väl stänga den också. :)
     
    rob74, Tommy, MaBe och 2 andra gillar detta.
  3. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    väntat! Vi visste alla om att detta inte skulle funka...

    Nu kan sluta gömma sig bakom argumenten att ge oss ATR maskinerna till CPH för vi har ju faktiskt "flera linjer direkt ut i Europa"

    GOT är nu indirekt en renodlad feeder till CPH,ARN och vi kan hoppas att @olu förslag blir av med mer frekventa turer till OSL. (SAS)
     
    Last edited: 29 Januari 2016
    Jakob Österberg och iRobert gillar detta.
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Känns ju otroligt kortsiktigt planerat från SAS sida och nästan helt i linje med vad som sas här på forumet...
     
  5. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja vad ska man säga...väntat med korkade tidtabeller/destinationer. STN var väl det dummaste av dem alla.
    Samtidigt sas på SAS mötet på Landvetter man inte har samma krav på avkastning?.
    Tråkigt för oss som vill resa SAS från Göteborg dock. Om man nu inte kommer med nåt annat.? Eller lägger SAS helt ner all direkttrafik från Landvetter utanför Scandinavien nu? (& enstaka leisure avgångar)....
     
    EBGGOT gillar detta.
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Amatörmässigt.
     
    Smuffe, EBGGOT, Moco och 1 annan gillar detta.
  7. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    [​IMG]

    Man kan ju samtidigt undra hur SAS prisar linjen, är det någon som bokar STN med dessa priser när Ryanair är konkurrent??

    Edit...Ryanair tar ca 300sek one way samma datum (exkl ev tillägg/tre flyg per dag.)
     
    Last edited: 29 Januari 2016
  8. fmansson

    fmansson Medlem

    Ort:
    Örebro
    Land:
    Sverige Sverige
    Regionen Göteborg växer ju inte så det knakar direkt och med typ en halv miljon invånare är ju inte upptagningen jättestor. Känslan är ju att folk från Varberg/Falkenberg och neråt tar tåget till CPH och flyger därifrån. Att det blir ATR från GOT är ju snudd på rimligt, givet förutsättningarna.

    Har på senaste tiden flugit ut från GOT ett par gånger och även om det är ögonblicksbilder av trafik och beläggning så är det nog fler bolag som kämpar med just beläggningen på GOT. Häromveckan på AMS-GOT med KL så var vi 75 pax i en 737-800. Veckan innan det så var vi 85 pax i en 737-900 från TK till IST.
    Visst, ögonblicksbilder, men det säger ändå en del. En flygplats får den trafik den förtjänar.
     
    Aurora gillar detta.
  9. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt men en linje med dåliga tider samt frekvens får även den trafik den förtjänar ....

    GOT som flygplats ökar men SAS tappar marknadsandelar ...
     
    Smuffe och Jakob Österberg gillar detta.
  10. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Samtidigt så pratar man mycket i Göteborg om att regionen växar och att det är en bidragande faktor att annan trafik ökar kraftigt i Göteborg. Mer än prognoser.

    Jag har senaste tiden haft bra koll på CPH-GOT och på morgon GOT-CPH och eftermiddag/kväll CPH-GOT har planen i princip alltid varit slutsålda eller i det närmaste slutsålda. Det känns som gott läge för större maskiner eller fler avgångar.
    Exakt att dagsflygningar har lägre avskattningskrav än flyg i peak.
    Det sades också att 736an som använts är en dedikerad Göteborgsmaskin, så frågan är vad som händer med den nu.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×