Senaste nytt

SAS ställde in mitt flyg till Peking, vad händer nu?

Fedup

Medlem
Slutplädering:

Ett redan sargat SAS har svårt att erbjuda något extra än Basic till sina statusmedlemmar.

3 samtal senare och en lite halvt förstörd arbetsdag (för sas egen är ju så viktig) är jag ombokad på CA imorgon. En avsevärt sämre produkt (CA330) än sas dinosaurie kabin. Poängen intjänas per ny carrier då sas i det finstilta frånskrivit sig detta vid strejker. Hänvisning per mail till den slöaste kundservicen någonsin, 5 veckors svarstid är ju standard även som EBG.

Ingen möjlighet för sätesval så garanterat mitten säte i 2-5-2 config imorgon. Inte ens möjlighet eller vilja att lägga in ett memo om önskan av sätesval.

Hänvisad att vara tidigt på Arlanda imorgon pga förväntade köer.....påpekade att jag förvisso tänkte använda mig av business incheckningen (igen dom EBG förmån).

Plåstret på såren i det tredje avslutande samtalet var "du kan i alla fall använda loungen imorgon".......eh ja jo.......det är ju en guldförmån och det hade jag ju ändå haft från början, kan inte se var plåstret på såret finns.

Summa summarum: Som förväntat SAS kundtjänst är slående dålig på att ge någonting i servcie som kan förknippas till att faktiskt välja inneha status på bolaget. Jag ser inte en ombokad flight som något outstanding då detta gäller som bas för flyg inom en allians.

Erbjud mig en ännu sämre produkt än ni redan hör, slasha mina poäng in i absurdum, låt mig lida på ett förmodat skit mittensäte. Och ha för guds skull inget överseende med att jag väljer er som kund och även som statusmedlem och resenär,att jag lägger en stor del av mina pengar och resor på er på en marknad där det finns andra val. Be absolut inte ens om ursäkt för det inträffade utan sucka i telefon och låt mig som resenär leta upp alla alternativ åt er, även när ni sagt att det inte finns andra. BAEC guld here I come:)

Tråkigt att bli behandlad så som statusmedlem. Du gör helt rätt i att ta dina pengar någon annanstans :)
 
Tråkigt att bli behandlad så som statusmedlem. Du gör helt rätt i att ta dina pengar någon annanstans :)
Jag förstår som sagt irritationen. Det är aldrig roligt att drabbas av strejker eller annat som gör att ens planer inte helt går i lås. Däremot så förstår jag inte helt och fullt vad SAS har gjort för fel här. De har ombokat personen i fråga så att hen verkligen kommer fram. På frågan om poängintjäning har de svarat att ta det efter resan via ett mail. Oavsett om kundtjänst hade sagt att han skulle få 1.000.000 poäng för resan så vet vi ju alla tack vare @agehall att det med stor sannolikhet inte är korrekt.

Så igen, vad har SAS egentligen gjort för fel i denna situation?
 

Bryant

Medlem
Förstår din frustration! Ett förbokat säte är aldrig en garanti att man verkligen får sitta där.

Dina poäng kommer du mest troligt att få när du mejlar efter resans genomförande.

Det positiva är ju att du faktiskt kan åka imorgon.

Jag tror att man behöver vara lite ödmjuk vid dessa tillfällen. Det är ett antal passagerare som måste bokas om på få (?) platser. Men du ska stå på dig så att du får ta del av det du har rätt till!

Är inte CA bättre än SAS i eko? Förutsatt att du slipper en mittenstol..

Trevlig resa.
 

Dr. Miles

Expert
Tjaa...att inte slakta poängintjäning är väl kanske en grej. Vore ju kul att slippa 2+5+2 i kinesisk ekonomi mittensäte också......
Air Chinas använder Airbus A330 på Stockholm-Beijing v.v. och har 2-4-2 konfig i Economy.
Seat pitch är nog samma nivå som SAS Go på long haul flygningar.

Även om jag förstår din frustration, får du skapa bättre info eller fråga andra om du inte vet.
 

anjak

Medlem
Förstår frustrationen men är väldigt tveksam om BA hade behandlat sina silvermedlemmar på ett så mycket annorlunda sätt.
 

Fedup

Medlem
Jag förstår som sagt irritationen. Det är aldrig roligt att drabbas av strejker eller annat som gör att ens planer inte helt går i lås. Däremot så förstår jag inte helt och fullt vad SAS har gjort för fel här. De har ombokat personen i fråga så att hen verkligen kommer fram. På frågan om poängintjäning har de svarat att ta det efter resan via ett mail. Oavsett om kundtjänst hade sagt att han skulle få 1.000.000 poäng för resan så vet vi ju alla tack vare @agehall att det med stor sannolikhet inte är korrekt.

Så igen, vad har SAS egentligen gjort för fel i denna situation?

Vad har SAS gjort fel? Jo, det har tagit tre samtal för att få problemet löst när det egentligen ska lösas så smidigt som möjligt. Kundtjänsten har vissat sig vara likgiltig till hans problem och mer eller mindre kör efter "computer says no". Det händer tråkiga situationer inom alla företag - och också inom alla flygbolag, hur man bemöter kunden och löser problemet är det som är AO.


 
Vad har SAS gjort fel? Jo, det har tagit tre samtal för att få problemet löst när det egentligen ska lösas så smidigt som möjligt. Kundtjänsten har vissat sig vara likgiltig till hans problem och mer eller mindre kör efter "computer says no". Det händer tråkiga situationer inom alla företag - och också inom alla flygbolag, hur man bemöter kunden och löser problemet är det som är AO.


Eller så kan man se att kundtjänst gått honom till mötes och accepterat de alternativ han lade fram.

Jag har ingen aning om antal samtal som behövdes för ombokning och hur många som var för att diskutera poängintjäning. Vid en strejk eller andra orsaker för ombokningar hade jag tyckt det var bra löst om man fixade ett säte så man kan fram ungefär när man skall. Antal platser är ju inte oändliga. Vet som sagt inte hur eller om något annat bolag skulle löst det bättre. Som sagt, BA vägrade boka om mig överhuvudtaget för att det var för dyrt.
 
Toppen