Senaste nytt

SAS Sommartidtabell - dåligt med avgångar till de "ordinarie" destinationerna

MarcusC

Medlem
Är det verkligen så få som vill åka med sas till de "ordinarie" destinationerna under Juli, Försöker hitta en vettig resa med SK till Schweiz (gva/zrh) från GOT, SK drar verkligen ner på flighterna under Juli, medans LH inte drar ner på mer än ett fåtal flighter? Däremot är LHs priser lika höga som frekvensen :). Men inte lätt försöka flyga SK i sommar..:( Man ska väl hellerinte nämna inrikes, GOT-ARN har från nästa vecka 3 flighter, 0635/0930 och 2000....
 
Last edited:

011430121

Medlem
Har blivet "drabbad" två gånger på en och samma bokning från MAD-ARM
Original bokningen var MAD-GVA med LX och sedan med SK GVA-ARN
Fick meddelande om att GVA-ARN var inställd och bokades om MAD-ZRH med LX och ZRH-ARN med SK.
Återigen ombokad nu MAD-FRA med LH och FRA-ARN med SK, tidmässigt så är det igen stor skillnad.
Först täcker man, va sjutton håller dom på med, sedan vad skönt att man bokar med *A som har möjligheterna att kunna omboka en med så många olika alternativ!

Jag förstår att flygbolagen som ställer in flygningar när de ser att beläggningen inte blir så hög!
Kollade till GOT hur många flygningar DY har en tisdag i juli och det var två, en med som lägsta pris 249: - och den andra 399: -, så dom verkar ju inte vara överbokade precis
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Att man minskar på GOT kanske inte är så konstigt (om än tråkigt för oss som faktiskt jobbar). Men att man nästan lägger ner linjen känns ju lite väl magstarkt.

Att SAS dessutom tar bort ett antal flighter till de stora flygplatserna i Europa som de utför i samarbete med LH, LX etc. tycker jag däremot är lite olyckligt.Det finns ju en idé i att bolagen samarbetar på dessa rutter och det är för att erbjuda bra anslutninsgflyg. Anslutningarna blir ju desto sämre om ett bolag drar ner ett flertal av sina matarflyg...

Och leder i värsta fall till att bolag som LX och LH ökar sin kapacitet så att SK riskerar konkurreras ut på dessa sträckor.
 

MarcusC

Medlem
Att man minskar på GOT kanske inte är så konstigt (om än tråkigt för oss som faktiskt jobbar). Men att man nästan lägger ner linjen känns ju lite väl magstarkt.

Att SAS dessutom tar bort ett antal flighter till de stora flygplatserna i Europa som de utför i samarbete med LH, LX etc. tycker jag däremot är lite olyckligt.Det finns ju en idé i att bolagen samarbetar på dessa rutter och det är för att erbjuda bra anslutninsgflyg. Anslutningarna blir ju desto sämre om ett bolag drar ner ett flertal av sina matarflyg...

Och leder i värsta fall till att bolag som LX och LH ökar sin kapacitet så att SK riskerar konkurreras ut på dessa sträckor.

Håller med det är vettigt man minskar. Men just som du nämner LH/LX (eller andra allianser) tar ju många resenärer, själv får man ju välja LH när SK ut från GOt, även via CPH minskar rejält. Blir LH istället...
 
Toppen