SAS Sommartidtabell - dåligt med avgångar till de "ordinarie" destinationerna

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av MarcusC, 3 Juli 2012.

  1. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det verkligen så få som vill åka med sas till de "ordinarie" destinationerna under Juli, Försöker hitta en vettig resa med SK till Schweiz (gva/zrh) från GOT, SK drar verkligen ner på flighterna under Juli, medans Lufthansa inte drar ner på mer än ett fåtal flighter? Däremot är LHs priser lika höga som frekvensen :). Men inte lätt försöka flyga SK i sommar..:( Man ska väl hellerinte nämna inrikes, GOT-ARN har från nästa vecka 3 flighter, 0635/0930 och 2000....
     
    Last edited: 3 Juli 2012
  2. jurgenb

    jurgenb Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    GOT Sveriges framsida they say? :D
     
  3. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Har blivet "drabbad" två gånger på en och samma bokning från MAD-ARM
    Original bokningen var MAD-GVA med LX och sedan med SK GVA-ARN
    Fick meddelande om att GVA-ARN var inställd och bokades om MAD-ZRH med LX och ZRH-ARN med SK.
    Återigen ombokad nu MAD-FRA med Lufthansa och FRA-ARN med SK, tidmässigt så är det igen stor skillnad.
    Först täcker man, va sjutton håller dom på med, sedan vad skönt att man bokar med *A som har möjligheterna att kunna omboka en med så många olika alternativ!

    Jag förstår att flygbolagen som ställer in flygningar när de ser att beläggningen inte blir så hög!
    Kollade till GOT hur många flygningar DY har en tisdag i juli och det var två, en med som lägsta pris 249: - och den andra 399: -, så dom verkar ju inte vara överbokade precis
     
    Last edited: 7 Juli 2012
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Att man minskarGOT kanske inte är så konstigt (om än tråkigt för oss som faktiskt jobbar). Men att man nästan lägger ner linjen känns ju lite väl magstarkt.

    Att SAS dessutom tar bort ett antal flighter till de stora flygplatserna i Europa som de utför i samarbete med Lufthansa, LX etc. tycker jag däremot är lite olyckligt.Det finns ju en idé i att bolagen samarbetar på dessa rutter och det är för att erbjuda bra anslutninsgflyg. Anslutningarna blir ju desto sämre om ett bolag drar ner ett flertal av sina matarflyg...

    Och leder i värsta fall till att bolag som LX och Lufthansa ökar sin kapacitet så att SK riskerar konkurreras ut på dessa sträckor.
     
  5. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med det är vettigt man minskar. Men just som du nämner Lufthansa/LX (eller andra allianser) tar ju många resenärer, själv får man ju välja Lufthansa när SK ut från GOt, även via CPH minskar rejält. Blir Lufthansa istället...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×