Senaste nytt

SAS slutar med tidningar ombord & i loungen

Jag gillar att plocka upp en tidning när jag flyger, framförallt när jag flyger tillbaka till Sverige då jag ofta tappar kollen på vad som hänt medan jag är utomlands.

Sen är det kanske ingen jätteförlust om man har en platta, men när jag själv (ännu) inte har någon sådan kommer jag sakna tidningarna om dom försvinner. Jag förstår dock varför, och jag kan av principskäl egentligen hålla med om att det nog är betydligt effektivare att göra det elektroniskt.
 

Resenären

Medlem
Att läsa en riktig tidning är för mig viktigt. Financial Times, med sitt idag stora format, istf tabloid är underbart.
Kolla hur di.se laddas på en iPad! Man undrar vad som händer, innan det efter en lång tid blir något läsbart.
Som väl är kan man ju alltid köpa en tidning, innan man kliver ombord på en SAS-kärra. ;)
 

Chrille

Medlem
Själv har jag alltid uppskattat tidning på papper, men sedan jag upptäckte SAS Explore-appen och laddat ned tidningar plockar jag inte längre någon papperstidning för egen del. Ser inte beslutet av SAS att sluta distribuera fysiska tidningar som alltför negativt. Betänk att dagstidningar är mer färskvara än maten som serveras ombord, så de kostnader tidningsdistributionen medför är troligen högre än matserveringen.

Hur gör man? Laddar ner tidningarna före avfärd? Dem här grejen har jag inte upptäckt....
 

Flume

Medlem
Detta var ju minst sagt en tråkigt nyhet. När man som jag främst flyger sträckor på max en timme är det en perfekt sysselsättning att läsa igenom en DI och en SvD. För mig kommer alltid en pappersbilaga vara bättre än att läsa på en Ipad eller Iphone, bara jobbigt.
 

Nemo

Medlem
Hur gör man? Laddar ner tidningarna före avfärd? Dem här grejen har jag inte upptäckt....
När jag checkat in (vilket går 36h i förväg) går jag in den nedladdade SAS Explore -appen på min iPad. iPad app - SAS direktlänk SAS Explore för iPhone, iPod touch och iPad från App Store i iTunes. Där finns tillgängliga tidningar under My SAS -> Newsstand. Jag laddar ned de magasin och tidningar jag vill läsa. Notera att det då är dagstidningen för den dag jag checkar in, vilket oftast är dagen före resan. På avresedagen, innan jag åker till flygplatsen laddar jag sedan ned resedagens dagstidning. Nu har jag flera magasin och flera dags dagstidningar att läsa på resan. Ibland kan det lagga i appen, dvs det kan ta ett tag innan avresedagens tidning går att ladda ned, som bäst efter midnatt, ibland först vid 8-snåret.
 

sweflyer

Medlem
Måste säga att jag också tycker att det är tråkigt om de slutar med tidning. Tycker att det är skönt att läsa i en riktig tidning, speciellt på ett flyg där det kan hända att man tappar och spiller saker. Jag är lite orolig för att använda iPaden av den anledningen, och telefonen blir för liten.
 

SWEDE

Medlem
2 (två) svar av 20 nämner miljön som argument. 2= många?
18 av 20 = 90% nämner inte miljöargument. 90%= få?
Nu kan ju SAS sluta med sitt eviga tjat om att "Som ett led i SAS´ miljöarbete ber vi våra passagerare att placera tidningar på första eller sista sätesraden när ni lämnar planet" - något ju bara var ett patetiskt försök att spara tid och pengar, att få passagerarna att städa kabinen!
 

SWEDE

Medlem
Men - den absolut allra största fördelen med detta blir att tidningsvagnen vid gate försvinner! Den blev ju mest använd som en förevändning att komma bakifrån, ta en tidning, för att sedan stanna där, längst fram i kön! Gammal god tränga-sig-före-i-kön-taktik således. Dock, behåll tidningarna i loungen.
 

SWEDE

Medlem
BTW har någon luskat ut var nedlastningarna av Newsstand-tidningarna hamnar i Android-applikationen? Det blir ju ganska mycket data till slut....
 

SK

Medlem
BTW har någon luskat ut var nedlastningarna av Newsstand-tidningarna hamnar i Android-applikationen? Det blir ju ganska mycket data till slut....


Det går att radera dem via appen!

Newsstand -> Downloads
Tryck på bocken i rutan uppe till höger.
Välj vilka du vill radera
Tryck på papperskorgen som nu har ersatt rutan med bock uppe till höger
Klart!
 
Toppen