Senaste nytt

SAS slutar med tidningar ombord & i loungen

Delayed

Medlem
Resurs- och miljömässigt kan jag faktiskt ha förståelse för tanken. Bergen i returburkarna efter varje flight är inte små... Dock skulle jag personligen sakna en tidning att bläddra i. Här hemma har vi faktiskt ersatt morgontidningen med "surfplattidning". Det kändes liksom fel att betala för något som nästan inte hann nyttjas, bars hem till oss på morgonen och kastades på kvällen...

I loungen förutsätter jag dock att diverse tidningar i olika format finns kvar. Annars blir det lite av en "ryanlounge", om nu sådana skulle finnas. ;)
 

charlesswe

Medlem
Tummen ner för min del... gillar att bläddra genom Financial Times och Le Monde medan jag väntar i loungen... Sitter redan framför en skärm för länge varje dag, pappersläsning är avslappnande.

Roligt att många hoppar direkt till "oj vad bra detta är, tänk på miljön!" när de samma personer har ingenting emot en dags-MR till ATH i Plus för poängens skull... Please, give me a break.
 

JoelG

Medlem
Jag tycker detta är ett bra beslut. Dels för att utbudet är bättre samt att man även kan läsa tidningarna under resan till flygplatsen.
 

MarcusC

Medlem
Kluven, men föredrar nog papper. Det är så mycket data så skönt/avkopplande bläddra i papperstidning. Samtidigt köper jag till viss del att man reducerar tidningsutbud/urval.
 

Delayed

Medlem
Roligt att många hoppar direkt till "oj vad bra detta är, tänk på miljön!" när de samma personer har ingenting emot en dags-MR till ATH i Plus för poängens skull... Please, give me a break.
Men kom igen nu. Du säger det ju själv, en MR ger poäng! Även som miljömupp måste man ju prioritera... ;):):p
 

GOTATH

Medlem
Tycker att det är synd att tidningarna försvinner ombord, men det är ju en bra kostnadsbesparing. Föredrar än så länge papperstidning över digital tidning.
 

trekker

Medlem
Enda gangen jag laser papperstidning ar nar jag flyger, men nu har jag hoppat in i detta artusende och har en ny fin samsungplatta sa jag tittar pa de programmen jag aldrig hinner se hemma pga resandet. Sa av den anledningen skulle detta inte skada mig, oftast laser jag nyheterna anda men via internet nar jag tar en paus i arbetet eller fran hotellrummet.
 

El0

Medlem
Mycket tråkigt! Tycker det är skönt att sitta och bläddra i något på entimmasflighter, man hinner precis läsa sin tidning, byta med stolsgrannen som förhoppningsvis tagit en annan tidning och sedan landar man. :)
 
Toppen