Senaste nytt

SAS slutar med "pappersslippar" vid gate?

Palazzi

Medlem
Detta kan jag ändå tycka är rimligt. Det är ju standard på många stora bolag, och kan ju inte vara någon som genuint kommer och sakna dessa....

I.o.m att det sköts så dåligt med notis/rivning/markör vid boarding redan idag gör detta varken av eller an.

Det är väl troligen bara positivt att de inte blir kvar, för nu kommer man omöjligen kunna kräva inskick för att bevisa något. Skulle SAS vilja driva ett ärende om motsatsen faller man på eget grepp - orimligt att bara flygbolaget ska kunna ha en bevisbörda i sina internsystem. Har de inte tydliga bevis de kan delge om att man inte var ombord.....ja då var man ombord.
 
Gör det enda rätta och plocka ut ett riktigt boardingkort.
+1
Blir nog ganska svårt om @Agö vill hålla sitt track reckord på 30 minuter från lägenhet till lounge ;)
Var du ikke landside sidst du var i CPH? Der findes en automat ovenfor trappen i T3 på vej hen mod fast track hvor der aldrig er kø - jeg plejer at kalde den "business-self-service-check-in" :)
 
Jag har aldrig haft problem att få fram biljettnummer/boardingkortinformation när jag hör av mig till SAS kundtjänst. De går på flightdatum, flightnummer och efternamn och kan ta fram allt. Hade du en faktiskt bokad plats på det flyget finns det sparat ett bra tag i tiden.

Att spara boardingkort verkar väldigt omständigt...men för de som måste så skriv ut en i automaten som sagt
 

Jonas C

Medlem
+1

Var du ikke landside sidst du var i CPH? Der findes en automat ovenfor trappen i T3 på vej hen mod fast track hvor der aldrig er kø - jeg plejer at kalde den "business-self-service-check-in" :)
SWISS avgår ju från Terminal 2, så man kommer inte in i SAS Fasttrack med en SWISS Business biljett ;)
 
Toppen