Senaste nytt

SAS slutar med gratis läsk på long-haul resor

Nystrom

Medlem
Jag tycker att besparingen träffar rätt målgrupp. Vill man ha service och komfort så får man snällt betala lite för det. Det måste vara skillnad på service och komfort mellan en biljett för ca 5 000: och en för ca 15 000:-

Skulle gärna se att samma koncept tillämpas även inrikes, dvs har man biljett i Eco X eller högre så får man sittning i främre delen av kabin samt gärna en måltid av något slag (beroende på flygtid) i samband med lunch/middag.
 

Concorde

Founding Member
Scam-dinavian AirlineS.
En Charter och LCC hybrid som råkar ha en business kabin som nästan är på nivå med andras ekonomi kabiner, men kostar det dubbla jämfört med andras business.

All heder åt SAS som försöker hålla sig flytande i en evig storm, men jag kan inte annat än bli förbluffad och skratta åt dessa blinda lojalister som fortsätter flyga trots att man så lite för pengarna.
 

Magino

Medlem
Detta har SAS IT redan lyckats få in på hemsidan

Mat och dryck
Du får en varm middag med tillhörande valfria drycker. Till efterrätten serveras kaffe och te. På nattflygningarna serveras frukost före landning, och på dagsflygningarna en lättare måltid. Mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. I Economy ingår all dryck till maten. Alkoholhaltiga drycker, utöver det som serveras till maten, kan du köpa från CloudShop från vilken vi även erbjuder snacks, läsk och godis till försäljning mellan serveringarna.

Tycker det är så tråkigt. Hur mycket jag än försöker tycka om SAS så kommer de med nya försämringar hela tiden.
 

Dr. Miles

Expert
All heder åt SAS som försöker hålla sig flytande i en evig storm, men jag kan inte annat än bli förbluffad och skratta åt dessa blinda lojalister som fortsätter flyga trots att man så lite för pengarna.

Som jag har nämnt tidigare i andra trådar att det finns inget annat vettig alternativ att flyga inrikes/intra Skandinaven än SAS. Andra alternativ är att flyga med Norwegian.

För inrikes/Skandinavien/Europa linjen är det "Time is money" så vinner SAS före BA eller andra flygbolag som inte flyger direkt till målet.
Jag tror att de flesta EBG flyger inrikes/intra-Skandinavien/intra-Europa, så andra flygbolag är helt enkelt uteslutet.

Sedan håller jag med helt och hållet om varför ska man välja SAS på long-haul linjen när de är ofta dyrare och generellt sämre service/produkt.
 

Gnopps

Medlem
Trist att se. Som ständig ekonomiresenär betyder sådant här mycket för mig, fast å andra sidan har jag sedan länge bytt SAS mot bättre alternativ.

För några år sedan bestämde sig SAS för att börja sälja hörlurarna ombord, om man ville se på tvn. De ångrade sig snart lyckligtvis. Förvisso använder jag alltid egna hörlurar, men andra kan förvänta sig att få underhållning.

Bara för att jävlas borde ekonomiresenärer som köpt biljett innan förändringen börja beställa kostnadsfritt vatten/kaffe varje halvtimme för att undvika den så kallade tidsbesparingen :)
 
SK skulle spara enorma pengar på att istället erbjuda monkey pax gratis läsk från större 1.5L flaskor istället för, att som idag ge varje pax som önskar en egen burk läsk. Så gör redan många bolag sedan länge.
Märkligt att SK genomför såna uppenbara försämringar i just monkey när DY Interkont precis ska starta upp. Vill man medvetet stöta bort monkey pax till konkurrenter?
 
Toppen