Senaste nytt

SAS slutar med Calvados i business class intra Europa. Hade en förskräcklig resa.

Jacob

Medlem
Under senaste tio åren har jag testat fyra olika SAS lounger på CDG. Först låg loungen i centrala byggnaden på våning 11, sedan fanns det under ett år ingen SAS lounge då de använde Salon Icare istället (som hade gratis champagne!). Därefter ny SAS lounge i satellit 7, sedan flyttades den till källaren i satellit 5 då satellit 7 skulle byggas om, och sedan kom den tillbaka till satellit 7, då belägen efter säkerhetskontrollen.

Hur som helst har den under alla dessa år aldrig varit något att hänga i granen. Begränsat med mat, i princip enbart kex/bröd med ost, grönsaker och kakor. Något bättre på morgonen med croissanter.och möjligtvis lite yoghurt. Vin på flaska i alla fall (konstigt annars med Frankrike) men i övrigt inte mycket mer. Förstår inte varför de är så snåla i Paris, finns ingen annan SAS lounge där det är så begränsat med mat.

Ett annat problem är att alla SAS plan till Skandinavien går ungefär samtidigt vid klockan 11 resp 20 då loungen blir knökfull. Det hade varit bättre om de spred ut avgångarna lite grann.
 

Jonas C

Medlem
OK, den får jag ge efter på, men av de internationella...

Loungen i Bryssel hade riktigt uselt med mat. Bara ostskivor, skinka och paprika som stått ute hela dagen. Serverar man någon form av ordentlig mat i samband med SAS avgångarna? Jag har fått intrycket av att avsaknaden av mat hör till standarden där, men kan ha fel dock…
 

Jonas C

Medlem
Det är ju märkligt att Brussels Airlines inte har Leffe i sin egen lounge på hemmabasen, nästan lite skamligt…


6980554937_413f0e994a.jpg


Leffe Brune och en skön soffa att ligga på. Vad mer kan man begära från SAS loungen i Bryssel? ;)
 

pep

Medlem
Godt øl er vigtigt. Singapore Airlines (economy) og Vietnam Airlines (bz) severer mindst 4 forskellige. Men f.eks. Qatar serverer kun Heineken (både eco og bz) på trods af at de har 4 forskellige vine at tilbyde, selv på economy. Dette er substandard for en 5-star airline..... Kun til Japan servere de også en japansk øl (også tasteless)....
 

Valley

Medlem
Och en gång i världen - på den gamla goda tiden, när flygbåtarna tog en från Malmö - Kastrup, då kunde man sitta i flygbåtloungen och klunka skumpa med glada och trevliga SAS-värdar/värdinnor. Undrar var dem tog vägen ?
 
Toppen