Hej Adam!
Det var tråkigt att höra om din resa och att SAS kunde inte leverera service enligt dina förväntningar. Några kommentar av mig:
1. Jag är kanske den enda här på BC.se som vill ha mousserande vin sött och champagnen torr så det som SAS servererar fungerar utmärkt för mig.
2. Om det inte finns någon annan lokal tillgänglig för Lounge i CDG så vad SAS kan göra. De kan bara försöka lösa det på bästa sätt. Jag har förståelsen att när Lounge är fullbokat så vistelsen är kanske inte det bästa upplevelsen. Det har hänt för mig i LHR några gånger men skall personalen börja begränsa att pax får inte vistas i Lounge längre än 15 minuter. Det kommer inte funka heller. Tyvärr sånt kan hända och förmodligen nästa gång har man bättre tur.
3. Det som jag märkt på SAS avgångar är att maten från ARN håller mycket högre standard än från CPH eller OSL, enligt de gånger när jag haft möjligheten att njuta av maten omboard på SAS avgångar. Tyvärr är det inget som cabin crew an göra åt uppe i luften.
4. Jag tycker att du ska absolut klaga om det som hänt. Läs min reserapport om resan från till Düsseldorf samt angående om flygningen från DUS till ARN. Jag var nöjd för den kompensationen som jag fick.
http://www.businessclass.se/reserapporter/6470-far-foer-1302kr-88000-cc-poaeng.html
Hoppas att på din nästa flygning med SAS blir lyckad.
Ha en Julväntetid!
//Tommy