SAS slutar flyga Köpenhamn - Milano Linate

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av rstenelo, 31 Augusti 2015.

1. rstenelo

rstenelo Guest

Tydligen slutar SAS flyga CPH - Milano Linate den 25 oktober, tråkigt då jag föredrar den flygplatsen och den sena avgången var perfekt. Kvar finns två dagliga avgångar till Milano Malpensa

SAS lukker Milano-rute

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man flyttar CRJ:n till Manchesterrutten.

3. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd. Linate är den flygplats jag föredrar i Milano, även om Malpensa har fördelen att man ibland kan ta Freccia Rossa direkt från flygplatsen.

4. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men från Stockholm flyger SAS till Linate. Varför inte hålla sig till enbart en flygplats i Milano?

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Logik är väl inte SAS starka sida. Det är väl som SAS säger att man får bättre lönsamhet genom att använda CRJ-kärran på annan rutt, här Manchester.

doc och MarcusC gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då blir det mer CRJ får min del i framtiden

7. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Usch... Malpensa är inte en flygplats jag gillar - så får väl bli andra bolag, eller hushålla med avgångarna från Stockholm, vilket inte är många!

8. Aurora

Aurora Medlem

Slots... ting som de som inte jobber i flygbranchen inte tenker på :)

9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu vet jag inte varifrån uppgiften om att CRJ:n skall till Manchester istället kommer, men jag uppskattar alltid vid indragningar/nedläggning att få reda på vad som är planen istället. Om det helt enkelt är så att planen gör en större nytta på annat håll känns det mycket mer förnuftigt, än att bara stänga ner. På något sätt blir då även en neddragning en satsning, så länge antalet plan i flottan är konstant.

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här är min källa.

SAS øger til Manchester

Når vintertrafikprogrammet træder i kraft søndag den 25. oktober vil SAS kunne øge kapaciteten på ruten fra København til Manchester.

Kapacitetsforøgelsen skyldes, at SAS fra samme tidspunkt har besluttet at lukke på København-Linate ruten, hvorfor der bliver ledig CRJ900-kapacitet til en sen aftenafgang.

"Vi kan anvende vores ressourcer mere effektivt ved at flytte flyet fra Linate-ruten til Manchester, hvor vi kan øge vores kapacitet med en ekstra frekvens på hverdage," fortæller Simon Pauck Hansen, der er direktør for Network og Partners i SAS. SAS benytter typisk A319 på morgen- og eftermiddagsafgangen til Manchester, mens den sene aftenafgang vil blive gennemført med CRJ900 med plads til 88 passagerer.

olo gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!