Senaste nytt

SAS slutar att flyga på Madrid 26 oktober

011430121

Medlem
Tråkigt, utnyttjar linjen 3 till 4 gånger per år.
"Det var bättre förr" på Spanair tiden, ut tidigt på morgonen och hem runt 17 tiden på kvällen
Är boka ut den 10 oktober och hem den 12 oktober betalde 2900:- tur och retur i plus.
 

AABack2ARN

Medlem
Förr flög väl IB/AY två avgångar per dag och JK en eller två avgångar, och numera kan knappast något bolag upprätthålla en linje till Madrid. Känns lite märkligt (trots krisen i Spanien)? Iberia Express är väl inte dagligt?
 

mha321

Medlem
Hah, jag ska ska flyga hem från Madrid den 26e oberoende av det. Kanske dags att boka innan alla som vill ha med "en sista MR" drar upp priset...
 

Palazzi

Medlem
Förr flög väl IB/AY två avgångar per dag och JK en eller två avgångar, och numera kan knappast något bolag upprätthålla en linje till Madrid. Känns lite märkligt (trots krisen i Spanien)? Iberia Express är väl inte dagligt?

Stämmer. DY flyger dock dagligen under sommaren.

Ryanair mfl etablerade sig på andra flygplatser för att slippa konkurrensen med b.l.a. IB när det begav sig. Gjorde i sin tur att folk upptäckte nya resemål, och Madrid föll i glömska. Minskad trafik från alla länder, men mest från Skandinavien.

Soltörstande nordbor vill väl till städer nära vatten, och det finns ju en del att välja på i Spanien. Har man 3mån sommar om året kan man ju iofs förstå tankegångarna.

Antagonisten Barcelona har stulit den stora kakan av turisterna - själv är jag inget fan av den staden.

Var lääänge sedan jag själv besökte Madrid, så gör ju inget anspråk på att bättra på bokningsunderlaget.
 

telelina

Medlem
Ganska många bokningar för mig framöver, men med skohorn skulle det funka 19-20 okt 3088 SEK i Plus vilket ger 11250 p. Kan turista där i 30 h.
Värt att fundera på...
Var nyligen i Madrid & gillade verkligen staden. 30h låter lite lite för denna trevliga stad, men bättre än att stanna hemma såklart. ;)
 

Flume

Medlem
Tråkigt. Samtidigt känns väl Spanien ganska uttjatat, eller är det bara jag?

Europa i all ära, men vi har blivit allt mer bekväma med en länge flygningar. Weekend-resor till europeiska destinationer är något man ser mindre av nu för tiden. Istället väljer Svensson att ta en fyra dagars-semester i New York eller liknade.
 

obs

Medlem
Det ved jeg faktisk ikke, men intet problem for mig, det er jo 2000 Point oven i :)

Så vidt jeg kan se, flyver de kun København-Barcelona på fredage og søndage. Derimod flyver de Oslo-Barcelona alle ugens dage bortset fra onsdag. Desværre ligger afgangene fra Oslo så tidligt, at man ikke kan nå en forbindelse København-Oslo og skifte.
 
Toppen