Senaste nytt

SAS skriver avtal med Flybe

Jacob

Medlem
Här är pressreleasen:

From the winter timetable 2015/2016 a new SAS partner will operate on part of SAS’ short haul routes. Four brand new ATR 72-600 from Flybe will assist SAS’ own production on routes and frequencies from Arlanda, Stockholm, where there is a need for smaller aircraft to service customer demand.

In recent years SAS has created a more efficient and flexible production platform by working with external wet lease operators. The partners provide their services with smaller aircraft on popular SAS routes where there is a need for fewer seats. In autumn 2015, SAS welcomes Flybe as a new partner. The six years agreement follows the termination of an agreement with another operator.

Chief Operating Officer Flemming Jensen, SAS, said: “It’s always a great pleasure to take in brand new aircraft in our traffic. We already have very good experiences with the ATR turboprop, and our customers can look forward to high quality and a pleasant and joyful journey with Flybe for SAS. This agreement means that our production can become even more efficient and we also streamline our fleet with respect to the type of aircraft external carriers fly for us.”

Saad Hammad, Flybe’s Chief Executive Officer, said: “We are delighted to announce this agreement with SAS which provides a turn-key regional capacity solution. This white label agreement with Scandinavia’s largest carrier confirms Flybe’s twin-engine growth strategy and we are excited about its long-term potential. We look forward to starting operations in Scandinavia next year.”

Flybe will operate four new ATR72-600 aircraft with 70 seats and with initial operations for the first two aircraft due to start in October 2015. By March 2016 the next two aircraft will be in operation.

The scope of the agreement can be extended with an additional four aircraft to be brought into service as required. The aircraft, which are fully SAS decorated, will operate on routes such as Stockholm-Visby, Stockholm-Kalmar and Stockholm-Turku.
 

Swissbob

Medlem
Vi får väll hoppas på att dom målar om kärrorna till SAS och inte som finnair från Bromma.. Annars brukar jag inte märka så jättemycket flybe när jag reser med finnair från ARN i deras embraer.
 

NotRyan

Medlem
Vi får väll hoppas på att dom målar om kärrorna till SAS och inte som finnair från Bromma.. Annars brukar jag inte märka så jättemycket flybe när jag reser med finnair från ARN i deras embraer.

Det är två olika bolag, Flybe Nordic ägdes av Flybe och Finnair, här är det Flybe som hyrs in, och jag tror SAS kommer att se till att det blir helt SAS-brandat...
 

Palazzi

Medlem
Enligt presschef:

....Det är inte känt om Flybe ska använda svensk personal ombord....

"– Det kan ändras när vi väl kommer igång och det är hela tiden efterfrågan som styr hur vi disponerar flygplanen mm.."

Hon lovar även fler linjer till bl.a. Europa då man frigör kapacitet av 737, A320 o 717. När man säger bland annat, och sedan anger flygplanstyp.....ja då finns väl inte så många val.

Man kommer troligen inte flyga längre än Arabemiraten med angivna flygplan, och med tanke på det nya samarbetet med Etihad så kommer man säkert öppna en linje till AUH från iaf Köpenhamn.
 

HON-II

Medlem
Det låter som en rimlig förklaring. Även om jag tycker att SAAB2000 är bekvämare än ATR (som jag försöker att undvika så långt det går).

Jag har full sympati för denna åsikt (dvs att undvika ATR så långt det går)!! Flög för några veckor sedan ARN-HEL-RIX t.o.r. med AY, där HEL-RIX-HEL biten utfördes av flybe. ARN-HEL var i C-klass och OK, men flybe har bara ekonomiplatser och flygen (både till RIX och tillbaka) var smockfulla med varenda säte upptaget. Extremt trångt och bagage överallt i kabinen eftersom flybe sparar in på väskinchekning och -utdelning framför flygplanet på plattan. HEL-RIX-HEL flygningarna är de i särklass värsta och olustiga flygningar jag upplevt på många år, och jag har bestämt mig för att undvika ATR i görligaste mån. Således skall jag hålla mig borta från alla potentiella SK-flybe code shares så gott jag kan.
 
Toppen