Senaste nytt

SAS sista tur med MD8x

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nystrom

Medlem
Själv tror jag att det blir svårt att få fatt på 180 pers här kanske men en deal med SAS kan man ju börja här som ett jippo och sedan kanske finna en annan grupp att erbjuda...

Friskt vågat är hälften vunnet! Kolla med SAS om möjligheten att för en summa som täcker självkostnaden för flygningen (och kanske lite till), erbjuda BC medlemmar och hangarounds att följa med på en "ferry-flight". Det blir ju en "vinna-vinna-situation" att få intäkter där man annars skulle enbart ha kostnader. Samtidigt så erbjuds ju MD-entusiasterna en fin möjlighet att säga adjö till SAS MD-period.
 

Traveller

Medlem
Friskt vågat är hälften vunnet! Kolla med SAS om möjligheten att för en summa som täcker självkostnaden för flygningen (och kanske lite till), erbjuda BC medlemmar och hangarounds att följa med på en "ferry-flight". Det blir ju en "vinna-vinna-situation" att få intäkter där man annars skulle enbart ha kostnader. Samtidigt så erbjuds ju MD-entusiasterna en fin möjlighet att säga adjö till SAS MD-period.

Jag kommer driva diskussionen med SAS och kontakta Rickard angående detta, om ingen från SAS kontaktar mig här innan förstås:rolleyes: Maskinerna är ju sålda redan och det till USA, Agiliant, men vart dom skall åka (måste ju målas och fixas) eller vem som kör är inte känt för mig ännu. Men som sagt, det kommer jag ta reda på.
 

agehall

Medlem
Som jag ser det, måste vi inte fylla maskinen. Det räcker om vi ser till att var och en täcker SAS merkostnader för att han sitter i en stol, typ.

Det är jättebra om du tar tag i det hela och för en liten dialog med SAS - första steget måste ju vara att ta reda på om det öht är möjligt. Sedan får vi försöka arrangera gruppen som kan tänka sig följa med.
 

Traveller

Medlem
Som jag ser det, måste vi inte fylla maskinen. Det räcker om vi ser till att var och en täcker SAS merkostnader för att han sitter i en stol, typ.

Det är jättebra om du tar tag i det hela och för en liten dialog med SAS - första steget måste ju vara att ta reda på om det öht är möjligt. Sedan får vi försöka arrangera gruppen som kan tänka sig följa med.

Funderar på vem som skall få sitta på 32F
 

Holloman

Medlem
Ett strålande förslag med ferry resa till (antar jag) USA. Frågan är dock om det är praktiskt möjligt. Gissar att räckvidden påverkas betydligt med full passagerarlast och därmed innebär fler stopp på vägen. Fungerar det är jag svårt sugen på att åka med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen