Senaste nytt

SAS service-Suck!

Alla kan ju ha en dålig dag men visst ska man i ett serviceyrke hålla en trevlig ton i så hög utsträckning det bara är möjligt. Däremot tycker jag att det är orättvist att dra ett helt bolag över kammen. Jag har stött på dålig service hos SAS men allt som oftast är personalen mycket trevlig. Detsamma gäller Lufthansa, United, Swiss och alla andra bolag jag har flugit med regelbundet. Ironiskt nog fick jag nog sämst service av just ett bolag som många framhåller som exceptionellt bra - Qatar.

Summan av kardemumman är helt klart att man kan råka på rötägg men annars kommer man som passagerare väldigt långt med ett leende. Det är åtminstone min erfarenhet.
 

Voyageur

Medlem
Hade en man på min senaste flygning som satt och SMS'ade med sin flickvän.
Utseendemässigt tippar jag på att han var runt 35år men på en 12åringsnivå mentalt.

Låååånga SMS med gulligull och snuttisnutt även om flygvärdinnan gång på gång sagt åt honom på skarpen.
Totalt jävla oberörd var han.
Som tur var så satt jag på andra sidan gången. Men hans holländske granne som satt och läste någon E-bok var nog ganska trött på eländet som han fick sitta bredvid.

Jag hade förmodligen exploderat om jag hade jobbat i kabinen. Jag höll på att explodera bara av att se på begåvningsreserven.

Till råga på allt så plockade han fram iPad, Samsung Note + klocka och sin mobiltelefon titt som tätt.
Sedan höll han på att redigera några bilder på sig själv med flickvän i iPad'en.
"Love of My Life" och annat trams skrev han....felstavat i många fall, dessutom.

Hans beställning på 1 kaffe med 4 mjölk + 4 socker (som blev till 6 socker) hör nog inte till vanligheterna heller.
Gissar att han gick på mediciner.

Nåja, det ger er en inblick över hans mentala "tillstånd".
Det kan inte vara enkelt att vara flygvärdinnor och försöka hantera fysiskt fullvuxna människor med mental ålder på nedre tonåren.

Just fan. Glömde tillägga att han fick gatepersonalen att springa fram och tillbaka för att leta efter hans iPad.
När dom kom tillbaks till planet så ursäktade han sig artigt och sade att han hade råkat lägga den i påsen istället för i väskar.
Håhåjaja.


Finns ett på alla plan ;)
 

SFC

Medlem
Hade en man på min senaste flygning som satt och SMS'ade med sin flickvän.
Utseendemässigt tippar jag på att han var runt 35år men på en 12åringsnivå mentalt.

Låååånga SMS med gulligull och snuttisnutt även om flygvärdinnan gång på gång sagt åt honom på skarpen.
Totalt jävla oberörd var han.
Som tur var så satt jag på andra sidan gången. Men hans holländske granne som satt och läste någon E-bok var nog ganska trött på eländet som han fick sitta bredvid.

Jag hade förmodligen exploderat om jag hade jobbat i kabinen. Jag höll på att explodera bara av att se på begåvningsreserven.

Till råga på allt så plockade han fram iPad, Samsung Note + klocka och sin mobiltelefon titt som tätt.
Sedan höll han på att redigera några bilder på sig själv med flickvän i iPad'en.
"Love of My Life" och annat trams skrev han....felstavat i många fall, dessutom.

Hans beställning på 1 kaffe med 4 mjölk + 4 socker (som blev till 6 socker) hör nog inte till vanligheterna heller.
Gissar att han gick på mediciner.

Nåja, det ger er en inblick över hans mentala "tillstånd".
Det kan inte vara enkelt att vara flygvärdinnor och försöka hantera fysiskt fullvuxna människor med mental ålder på nedre tonåren.

Just fan. Glömde tillägga att han fick gatepersonalen att springa fram och tillbaka för att leta efter hans iPad.
När dom kom tillbaks till planet så ursäktade han sig artigt och sade att han hade råkat lägga den i påsen istället för i väskar.
Håhåjaja.

Jag måste bara fråga, du satt på andra sidan gången, men läste hans SMS? Eller har jag missförstått något?
 

Alx

Medlem
För egen del måste jag säga att SAS vid några tillfällen har levererat bland de allra trevligaste flygvärdinnorna jag har mött. När SAS väl får till det så brukar det bli riktigt trevligt.

Dessvärre har de likt många andra flygbolag en hyfsad andel anställda som borde ha sökt sig andra tjänster för lääääängesen. Antar att LAS, fackförbund m.fl. bär ett stort ansvar för det. SAS är för övrigt det enda flygbolag som jag har flugit med som också har lyckats leverera flygvärdinnor och markpersonal som är direkt otrevliga och agerar oprofessionellt. Just det kan jag tycka är en bedrift i sig. Man undrar ju hur dessa individer tänker när de väljer att jobba i ett serviceyrke!!

Men för min del ligger inte SAS största svagheter i personalens service och attityd, utan i en alldeles för undermålig och urvattnad produkt.
 

jumbooze

Medlem
Nej, Sit And Starve ;)
Nej Sit and Starve är redan upptaget, nu åkte min kompis tillbaka med Norwegian och de hade ej lastat mat till försäljning på Bkk-Arn!
Det fanns vatten och därmed punkt.
Alla som förbetalt mat fick sin mat men de som ej förbetalt mat fick vatten. Sit and Starve

Sorry för OT-inlägg och att slå på den döda hästen.
 

Nystrom

Medlem
Känner man att man blir otrevligt bemött så tycker jag att man säger till direkt. Det är då enklare att relatera till situationen varför det blev fel. Det är inte alltid kabinbesättningens fel när det blir "trist". Som någon sa tidigare så kommer man långt med ett leende och ett trevligt bemötande.

Sedan har jag förståelse för att alla inte kan ta tjuren vid hornen och säga ifrån men då finns ju Customer Relations att skriva till
 

NotRyan

Medlem
Problemet tror jag är viss kabinpersonals attityd, exempelvis när fasten-seat belt skylten tändes innan avgång och man tar upp telefonen för att slå av den, då är det RÄTT ONÖDIGT att höra någon snett bakom sig "och så slår vi av den där" med barsk stämma. Jag bryr mig inte om att säga något, men stämningen blir ju inte muntrare. Dock ska sägas att den absoluta lejonparten av SAS kabinpersonal är riktigt trevliga och bra och verkligen gör så att man trivs ombord.

Mvh
/NotRyan
 

ante_77

Medlem
Jag måste bara fråga, du satt på andra sidan gången, men läste hans SMS? Eller har jag missförstått något?

Nja, han satt och visade sina gadgets till alla i flyget mer eller mindre.
Han vekade ha något "här är jag".

Nu såg jag inte vad han skrev, men hans bilder i iPaden var han ganska tydlig med att alla i hans närhet skulle se.
 
Toppen