SAS service-Suck!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av chrloc, 1 Mars 2014.

  1. chrloc

    chrloc Medlem

    Flugit EWR-ARN, nattflygi economy.
    Otroligt dålig service och sura flygvärdinnor, med något enstaka undantag.
    Bad om extra kuddar och filtar: Sura svar och fick säga till flera ggr.
    En av flygvärdinnorna stod och skällde på sin kollega öppet inför passagerarna.
    Fråga om TV-skärmar och stolar som inte gick att fälla utan mer hjälp.
    Jag har inga större förväntningar på SAS, men vid långflyg hoppas man ju lite.
    Jämfört med Asiatiska bolag ligger SAS långt ifrån.

    Vad kan göra för att de ska förbättra sig?
     
    1 person likes this.
  2. Nya flygplan kommer från Januari. Inte nya flygvärdinnor.

    Tror det är tufft att få svensk personal att jobba stenhårt och vara superglada när löneavtalen är pressade, särskilt om man jobbat länge och bara sett ersättningen minska. En Thailändsk flygvärdinna studsar väl runt på små moln för 1/3 av lönen.
     
    4 personer gillar detta.
  3. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Vilket datum flög du?
     
  4. chrloc

    chrloc Medlem

    140227.
     
  5. chrloc

    chrloc Medlem

    Ja, kanske är löneläget eller att de var trötta.
    Om man väljer ett serviceyrke bör man väl ha en grundnivå av trevligt bemötande etc.
    Var tog SAS charmskola vägen?
    Är det värt att skriva till SAS och klaga kanske dumt att ange vissa personer osv?
     
  6. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    På samma sätt som man gärna också ska rapportera om man är väldigt nöjd med service ska man såklart rapportera när den är dålig, samt varför.
     
    5 personer gillar detta.
  7. Martin
    Du som anställd ska utföra dina arbetsuppgifter enl. ditt anställningsavtal och ALLTID komma ihåg att kunden betalar del av din lön och del av företagets kostnader för att bidra till företagets överlevnad och expansion samt för att trygga anställningen för dig själv och dina arbetskamrater och företag som är avhängigt av företaget.
     
    7 personer gillar detta.
  8. TorbjornMieden

    TorbjornMieden Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    bara skriva och klaga..
     
  9. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle hellre jobba som soptömmare än som flygvärdinna. Så trött och sur jag är efter en långflygning. Tänk då att behöva ta hand om ett par hundra som jag, med ett leende på läpparna, och att alltid vara jetlaggad. nej tack.

    Med det sagt, att de har ett skitjobb, så är det dock ett jobb de valt helt själva.
     
  10. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Å andra sidan jobbar man som flygvärdinna om man har ett genuint intresse för service och tycker om att göra människor nöjda och glada. Börjar man tröttna eller inte klarar av detta kanske det är dags att söka nytt jobb.
     
    4 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×