Senaste nytt

SAS service-Suck!

chrloc

Medlem
Flugit EWR-ARN, nattflygi economy.
Otroligt dålig service och sura flygvärdinnor, med något enstaka undantag.
Bad om extra kuddar och filtar: Sura svar och fick säga till flera ggr.
En av flygvärdinnorna stod och skällde på sin kollega öppet inför passagerarna.
Fråga om TV-skärmar och stolar som inte gick att fälla utan mer hjälp.
Jag har inga större förväntningar på SAS, men vid långflyg hoppas man ju lite.
Jämfört med Asiatiska bolag ligger SAS långt ifrån.

Vad kan göra för att de ska förbättra sig?
 
Nya flygplan kommer från Januari. Inte nya flygvärdinnor.

Tror det är tufft att få svensk personal att jobba stenhårt och vara superglada när löneavtalen är pressade, särskilt om man jobbat länge och bara sett ersättningen minska. En Thailändsk flygvärdinna studsar väl runt på små moln för 1/3 av lönen.
 

chrloc

Medlem
Ja, kanske är löneläget eller att de var trötta.
Om man väljer ett serviceyrke bör man väl ha en grundnivå av trevligt bemötande etc.
Var tog SAS charmskola vägen?
Är det värt att skriva till SAS och klaga kanske dumt att ange vissa personer osv?
 

johhenrik

Medlem
På samma sätt som man gärna också ska rapportera om man är väldigt nöjd med service ska man såklart rapportera när den är dålig, samt varför.
 
Nya flygplan kommer från Januari. Inte nya flygvärdinnor.

Tror det är tufft att få svensk personal att jobba stenhårt och vara superglada när löneavtalen är pressade, särskilt om man jobbat länge och bara sett ersättningen minska. En Thailändsk flygvärdinna studsar väl runt på små moln för 1/3 av lönen.
Martin
Du som anställd ska utföra dina arbetsuppgifter enl. ditt anställningsavtal och ALLTID komma ihåg att kunden betalar del av din lön och del av företagets kostnader för att bidra till företagets överlevnad och expansion samt för att trygga anställningen för dig själv och dina arbetskamrater och företag som är avhängigt av företaget.
 

gdaily

Medlem
Jag skulle hellre jobba som soptömmare än som flygvärdinna. Så trött och sur jag är efter en långflygning. Tänk då att behöva ta hand om ett par hundra som jag, med ett leende på läpparna, och att alltid vara jetlaggad. nej tack.

Med det sagt, att de har ett skitjobb, så är det dock ett jobb de valt helt själva.
 

Jonas C

Medlem
Jag skulle hellre jobba som soptömmare än som flygvärdinna. Så trött och sur jag är efter en långflygning. Tänk då att behöva ta hand om ett par hundra som jag, med ett leende på läpparna, och att alltid vara jetlaggad. nej tack.

Med det sagt, att de har ett skitjobb, så är det dock ett jobb de valt helt själva.

Å andra sidan jobbar man som flygvärdinna om man har ett genuint intresse för service och tycker om att göra människor nöjda och glada. Börjar man tröttna eller inte klarar av detta kanske det är dags att söka nytt jobb.
 
Toppen