Senaste nytt

SAS - seat blocking?

AABack2ARN

Medlem
Sedan finns det en del som rser två och väljer gång och fönster med mittensäte mellan sig för att på sätt öka chansen att få en ledig plats bredvis och låtsas att man sitter i en business-kabin...
 

Kandinsky

Medlem
Sedan finns det en del som rser två och väljer gång och fönster med mittensäte mellan sig för att på sätt öka chansen att få en ledig plats bredvis och låtsas att man sitter i en business-kabin...

Ställer mig skeptisk till att folk sitter och "låtsas" att de reser i business för att man försöker taktisera med stolsvalen. Handlar väl snarare om att man vill optimera sina chanser att göra raden oattraktiv för ensamflygare.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Sedan finns det en del som rser två och väljer gång och fönster med mittensäte mellan sig för att på sätt öka chansen att få en ledig plats bredvis och låtsas att man sitter i en business-kabin...

Rätt smart, blir raden full kan man lätt låta honom/henne i mitten sitta på gång. Vem skulle neka det? :D
 

AABack2ARN

Medlem
Sedan finns det en del som rser två och väljer gång och fönster med mittensäte mellan sig för att på sätt öka chansen att få en ledig plats bredvis och låtsas att man sitter i en business-kabin...

Självklart är det så, var nog snarast lite ironisk i delen om business-kabinen ;)

Och är den ena guld och seatblock fungerar så har man ökat chanserna ganska mycket att få ett ledigt säte mellan sig.
 

Agö

Medlem
Sedan finns det en del som rser två och väljer gång och fönster med mittensäte mellan sig för att på sätt öka chansen att få en ledig plats bredvis och låtsas att man sitter i en business-kabin...

Det där praktiserade jag och Igorius på KLM hela förra året. Det slutade i princip alltid i kaos, dvs. att någon till slut kom och satte sig på mittensätet och att vi antingen fick (i) sitta kvar (vilket omöjliggjorde kul diskussioner) eller (ii) lida pin, dvs. byta säte till mittensätet efter att ha frågat medresenären. Farligt ;)
 

Homer

Medlem
Sedan finns det en del som rser två och väljer gång och fönster med mittensäte mellan sig för att på sätt öka chansen att få en ledig plats bredvis och låtsas att man sitter i en business-kabin...

Eftersom de låter statuslösa välja plats i förväg i Plus så kan ju ganska snabbt det enda som
blir kvar vara just mittsäten.
 

sodaboy

Medlem
Rätt smart, blir raden full kan man lätt låta honom/henne i mitten sitta på gång. Vem skulle neka det? :D
Använder mig alltid av den taktiken när jag reser privat/jobbet. Nio av tio har funkat under våren. Hoppade in till mitten då en synnerligen välkänd finansman skulle sitta mellan mig/sambon. Glad som en lärka när jag erbjöd honom gångplatsen.
 

tourist

Medlem
Använder mig alltid av den taktiken när jag reser privat/jobbet. Nio av tio har funkat under våren. Hoppade in till mitten då en synnerligen välkänd finansman skulle sitta mellan mig/sambon. Glad som en lärka när jag erbjöd honom gångplatsen.

Så gör alltid vi också. Men det är nog ganska vanligt, jag läste någon gång för flera år sedan på FlyerTalk att för den som checkar in sent manuellt när det bara finns mittplatser kvar ska man fråga efter en mittplats omgärdad av personer med samma efternamn för att hitta oss som i så fall byter... ;)
 
Flög SK4697 OSL-LPA häromdagen och såg att kärran var relativt fullbokad, men att sätet bredvid mitt (2E) var ledigt. Bad om block vid incheck på Arlanda om att få sätet blockat, men den trevliga å söta SAS-tjejen kom inte åt den flighten utan bad mig kolla med Loungen i OSL istället.

Norrmannen i OSL var lite fundersam över min förfrågan och undrade vad det var för anledning till att jag ville ha sätet blockat. Sa som det var, att om det finns nåt ledigt säte på flyget så skulle jag uppskatta att det var ett säte bredvid mig så jag fick lite mer plats på den långa flygningen. Han muttrade lite och fixade en block.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Nej! Inte på någon av mina flygningar.

Får se om det håller hela vägen ;) SK1045 på fredag.

Skärmavbild 2014-07-16 kl. 22.18.58.png Skärmavbild 2014-07-16 kl. 22.19.09.png
 
Toppen