Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Agö

Medlem
Ja okej det kan man ju förstå. Kanske smartare att seata sig på D/F iallafall då? Skulle någon välja eller tilldelas E (utebliven block) så har jag svårt att se situationen där personen insisterar på att sitta där. Det är ju inte värre än att resesällskapet hoppar in ett hack och tar mittensätet?
Precis så!
 

malmokalle

Medlem
Åker CPH-OSL-GZP på lördag 10 november, Plus-kabin och är EBG. På benet till GZP såg jag till min glädje att vi hade fått ett blockat säte mellan oss - 4E. Glädjen grumlades något när hela Minus-sektionen var blockad. Vet någon varför det ser ut så här?


EF.JPG
SK.JPG
 
Last edited:

bankb

Medlem
Åker CPH-OSL-GZP på lördag 10 november, Plus-kabin och är EBG. På benet till GZP såg jag till min glädje att vi hade fått ett blockat säte mellan oss - 4E. Glädjen grumlades något när hela Minus-sektionen var blockad. Vet någon varför det ser ut så här?


Visa bifogad bild 81164 Visa bifogad bild 81165

I GO så är det de bakersta platserna som ingår vid en GO bokning, ska du välja plats längre fram och inte är EBG eller EBD får du betala för platsen. Sannolikt därför det är blockat.
 

malmokalle

Medlem
I GO så är det de bakersta platserna som ingår vid en GO bokning, ska du välja plats längre fram och inte är EBG eller EBD får du betala för platsen. Sannolikt därför det är blockat.

Kan va så, det finns ett fåtal upptagna säte i Minus varvid några få är märka med symbolen med "Betald" och några med symbolen "Upptagen". Resten, ca 90% är blockerade.

Däremot tycker jag att det fortfarande är konstigt i Plus. T.ex. på rad 1 är fyra säte blockade, men valbara på SAS-sidan.
 

bankb

Medlem
Kan va så, det finns ett fåtal upptagna säte i Minus varvid några få är märka med symbolen med "Betald" och några med symbolen "Upptagen". Resten, ca 90% är blockerade.

Däremot tycker jag att det fortfarande är konstigt i Plus. T.ex. på rad 1 är fyra säte blockade, men valbara på SAS-sidan.

Är du EBG eller EBD?

Rad 1 är nog blockat för status pax att kunna boka.
 
Toppen