Senaste nytt

SAS.se världens sämsta flygbolagssida?

Chrille

Medlem
Jag reste i fredags med en Lufthansa redemption ARN-MUC-HKG som de absolut inte kunde checka in mig på, de skyllde på "nytt system" (de såg bokningarna men fick inte ut boardingkorten om de så använde dynamit). Fick manuell hantering genom säkerhetskontrollen då de inte fick ut mitt bokningskort. Gatepersonalen fick sedan manuellt mata in att jag flygit med det flyg jag tog ner till Munchen, så jag kunde hämta ut mitt vidare boardingkort där.

Bagaget kunde de däremot skicka hela vägen.

Har detta något med det andra att göra?

Det är ett nytt incheckningssystem som SAS rullade ut för knappt två veckor sedan. Det har varit strul med incheckning och annat, men jag tycker inte att det borde göra så att websidan går ner som den gjort....
 

Roger J

Medlem
OK SAS; nu har vi haft några dagars strul med. Och det är OK. Men nu vill vi se:
-seatblock för guld
-level 2 seatblock för EBP.
-gateupgrades med poäng/status med vouchers och live waitlist.
-integration med LHs incheckningssystem.
 

zanga

Medlem
OK SAS; nu har vi haft några dagars strul med. Och det är OK. Men nu vill vi se:
-seatblock för guld
-level 2 seatblock för EBP.
-gateupgrades med poäng/status med vouchers och live waitlist.
-integration med LHs incheckningssystem.

Agreed. Vill inte gå till transfer desk för utskrivning av BP :(

Edit: Och utöka öppettider på Scandinavian lounger till 23:00 alla dagar oavsett SAS fyg, cheers ;)
 
Last edited:
Jättesmart :D Är det bara jag men jag gillar att få ett på papper just in case man behöver maila en bild till retro i bkk.

Jag väljer alltid att skriva ut boarding pass på flygplats bara för att jag samlar de i en låda. Som pensioner kan jag sen gå genom de och tänka alla roliga minnen som jag har från olika resor. :rolleyes:
 

Nystrom

Medlem
OK SAS; nu har vi haft några dagars strul med. Och det är OK. Men nu vill vi se:
-seatblock för guld
-level 2 seatblock för EBP.
-gateupgrades med poäng/status med vouchers och live waitlist.
-integration med LHs incheckningssystem.

Tanken är god men död! Planen skulle få gå halvfulla eftersom majoriteten av passagerarna har guldstatus... :D
 

AABack2ARN

Medlem
Tanken är god men död! Planen skulle få gå halvfulla eftersom majoriteten av passagerarna har guldstatus... :D

Nåja, seatblock skulle bara säkerställa att så länge det finns platser kvar skall dessa vara placerade bredvid EBG. Behövs platserna kommer de garanterat tas i anspråk.

Jag TROR att att Roger menade att "seatblock level 2" skulle innebära GARANTERAD tom plats bredvid sig om man är EBP (dvs att platsen inte är säljbar). Detta finns det systemstöd för i form av resa med instrument, resa med överviktig, sjukresa etc. så det borde gå att införa även för EBP men att man tar bort kostnaden helt enkelt.
 

AABack2ARN

Medlem
Att SAS hemsidor är dåliga håller jag med om - men att de är sämst i världen kanske jag inte tror. Dock är det minst sagt irriterande med att det är så mycket strul med inloggningar och olika (motsägelsefull) information på de olika siterna samt att bokningsmotorn skulle kunna vara så mycket bättre.

Idag är det en misslyckad kombination av användarvänlighet och komplexitet - men det tycker jag nog tyvärr gäller för många andra siter också.
 
Toppen