Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

crown

Medlem
Varför lägger SAS konsekvent ned så mycket möda på att försöka efterapa norwegians koncept? Jag tror att bolaget skulle försöka hitta en usp i t.ex. servicenivå i ekonomi. Inför gratis mat och dryck intra Europa och valet mellan LCC och SAS blir svårare för gemene man. Som det är nu så blir ju det valet enklare när SAS endast försöker konkurrera med exakt samma tekniska nivå.

Ja det är en intressant fråga! Så länge man ändå inte kan eller har råd att hålla samma pris på biljetterna på Norwegian så känns det ju bara korkat att hänga efter tycker jag. Om man nu generellt ligger lite högre i pris (vilket man ofta gör), är det då inte smartare att ytterligare höja priset något och t.ex. erbjuda fri dryck/mat? Eftersom folk redan betalar lite mer generellt för att flyga SAS vs. Norwegian så lär ju inte en liten höjning påverka. Däremot så kommer bättre service att påverka att folk dels väljer SAS när de vill ha bättre service men även att de faktiskt stannar kvar och betalar lite mer för biljetterna.
 

DHXSTHLM

Medlem
Åkte C från HK och Y t-o-r från LA där samtliga legs inte fungerade. Mejlade in till SAS customer service och fick svar om att det blir 3x5000 poäng i kompensation, efter att jag bl.a poängterade om att SAS väljs pga Wifi och möjligheten att kunna jobba på planet.

Bra gjort SAS. Är EBD.
 
Toppen