Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

sammyj

Medlem
Första flygningen med SAS för min del sedan dom ändra poängintjäning. Känns surt att få 2*125 poäng på Cph-bru som kosta över 4000 spänn :( tyvärr blev den väl utställd som go light men kosta mer än en i vettig bokad i tid plus biljett. Gäller att ha tungan i munn när man bokar
 

Jönsson

Medlem
Fast det behövde ni ju inte, de kommer med automatik lite senare, d v s SAS ordnar det utan att ni behöver ringa.
Har någon ännu automatiskt fått korrekta poäng postade retroaktivt? Har sex flighter i december, med poäng enligt fel tabell, men jag har enligt rekommendationer i denna tråd avvaktat för automatiskt korrigering.
 

pqvst

Medlem
Har någon ännu automatiskt fått korrekta poäng postade retroaktivt? Har sex flighter i december, med poäng enligt fel tabell, men jag har enligt rekommendationer i denna tråd avvaktat för automatiskt korrigering.

Det går sisådär för mig. Jag har fått korrigering för en utresa, men inte hemresan. Kundtjänst sa att det skulle komma inom 14 dagar, men det har det inte gjort. Och nu har kundtjänst slutat svara på mina mejl... o_O Osäkert om det verkligen sker automatiskt...
 

Abbs

Medlem
Det går sisådär för mig. Jag har fått korrigering för en utresa, men inte hemresan. Kundtjänst sa att det skulle komma inom 14 dagar, men det har det inte gjort. Och nu har kundtjänst slutat svara på mina mejl... o_O Osäkert om det verkligen sker automatiskt...
Maila ebretro. Löste det för mig.
 

Cremant

Medlem
Jag har inte läst hela tråden så det kanske har skrivits tidigare, men är inte det här en bra långsiktig strategi av SAS?

De flesta vet ju att det gått inflation i såväl EBG som EBD och det här är ett utmärkt sätt att på två till tre år förändra systemet. Följden blir att färre kommer att ha EBD och i viss mån även EBG vilket leder till mindre folk i loungerna och "gästandet" av kollegor och familj minskar.

De som vant sig vid "lyxen" kommer att göra allt för att få behålla sin status och de som får status på annat sätt betalar på något sätt för det.

På den gamla goda tiden så var det de som faktiskt reste mycket som också fick status och förmåner - jag tror att vi är på väg dit igen så att endast riktiga "frequent flyers" kommer att ha status.
 

Homer

Medlem
Jag har inte läst hela tråden så det kanske har skrivits tidigare, men är inte det här en bra långsiktig strategi av SAS?

De flesta vet ju att det gått inflation i såväl EBG som EBD och det här är ett utmärkt sätt att på två till tre år förändra systemet. Följden blir att färre kommer att ha EBD och i viss mån även EBG vilket leder till mindre folk i loungerna och "gästandet" av kollegor och familj minskar.

De som vant sig vid "lyxen" kommer att göra allt för att få behålla sin status och de som får status på annat sätt betalar på något sätt för det.

På den gamla goda tiden så var det de som faktiskt reste mycket som också fick status och förmåner - jag tror att vi är på väg dit igen så att endast riktiga "frequent flyers" kommer att ha status.


Finns en tråd för sånt där
Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen