Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

D

Deleted member 4140

Guest
Fast att åka ekonomi 2 gånger i månaden över halva jorden är inget speciellt, jag flög till Tokyo 2 gånger i månaden på biljetter för 4000-6000kr med sas, tjänade bra med poäng. Har aldrig skaffat ett inte ELITE kort eller så för jag inte har något behov av det.

I dagsläget har jag styrt om mitt flygande till Finnair eftersom jag reser mesta dels till Asien, dock privat.
 

OnlyAFool

Medlem
Jag kan delvis förstå SAS. Men då borde man kunna välja bokningsklass och pris på hemsidan. Men det här med IT-lösningar är ju SAS inte kända för :rolleyes:
 

telelina

Medlem
Jag kan delvis förstå SAS. Men då borde man kunna välja bokningsklass och pris på hemsidan. Men det här med IT-lösningar är ju SAS inte kända för :rolleyes:
Precis - just nu är det svårt att veta vad man får egentligen. Kollar destinationer i Europa och får på många att det inte går att räkna ut poängen. Men på Berlin i GO light är det 1500p?!? Borde det inte vara 200?

002b79f0b9feabe5cb00fe64dc8e86eb.png
 

Canadien

Medlem
Fick precis en survey att fylla i från SAS Diamond Event som var dagarna innan detta annonserades.
Blev ju en kommentar om varför de inte berättade något om det när de hade chansen.

Ja de kunde då kanske förklarat på ett bra sätt hur de resonerar. Men de flesta diamanter reser nog inte så mycket SAS Go så det var fel publik kanske de tänkte...

Det hade iallafall blivit en hel del diskussioner om det annonserats där, och kanske stulit hela eventet så kanske bäst att det blev som det blev med en global publicering först. Sedan tycker jag de ska ta åt sig av kritik och de obalanser och svårigheter att se vad man får som hittats av medlemmar här i tråden, kanske kan BC sammanställa och skicka till SAS?
 

palmen

Moderator
Ja de kunde då kanske förklarat på ett bra sätt hur de resonerar. Men de flesta diamanter reser nog inte så mycket SAS Go så det var fel publik kanske de tänkte...

Det hade iallafall blivit en hel del diskussioner om det annonserats där, och kanske stulit hela eventet så kanske bäst att det blev som det blev med en global publicering först. Sedan tycker jag de ska ta åt sig av kritik och de obalanser och svårigheter att se vad man får som hittats av medlemmar här i tråden, kanske kan BC sammanställa och skicka till SAS?
Tror inte vi vill sammanställa till SAS hur enkelt man tjänar poäng på andra ställen med minimal egen insats ;)
Det rör ju som sagt inte många på eventet då de flesta diamonds inte åker go light longhaul för att bli diamonds, vi är en väldigt liten skara personer som gör det. Men mycket annat som inte rör diamonds pratade man ju om på eventet också. Hade ju räckt med att informera om att man sänker intjäning på go light för att xyz, men inte berätta hur mycket man ska sänka osv.
 

Gocaps

Ny medlem
Tycker det är skandal vad usel poäng-utdelning det är på alla youth-biljetter eller under 26 biljetter. från tusental i poäng till ynka hundratal. riktigt dåligt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen